„Din nefericire, doamna Zarojanu a facut o grava confuzie…”

Avertizarea transmisa miercuri, de presedintele Organizatiei municipale a PNL Suceava, Angela Zarojanu ca sefii PD de institutii descentralizate risca sa îsi piarda functiile daca boicoteaza sau critica Guvernul, facând aluzie la Casa Judeteana de Pensii si Casa de Asigurari de Sanatate nu a ramas fara raspuns.
Zarojanu a spus, referindu-se la directori, ca „unii s-au plâns ca taloanele pentru programul national de sanatate nu ajung la beneficiari, ca banii pentru reparatiile scolilor sunt blocati de primarii sau ca pensiile nu ajung la timp”.
Conducerile Casei de Asigurari de Sanatate si a Casei Judetene de Pensii Suceava sunt asigurate de doi membri PD, Cristina Iordachel, respectiv Robert Marian.
Raspunsul cu precizari venit din partea directorului CAS Suceava, Cristina Iordachel arata ca Angela Zarojanu nu prea stie cu ce se manânca programul de monitorizare a starii de sanatate a populatiei.

Potrivit unui comunicat al CAS Suceava, semnat de directorul acesteia, Cristina Iordachel se precizeaza ca taloanele sunt distribuite de la Bucuresti prin Compania Nationala Posta Româna direct catre populatie, iar taloanele care nu sunt înmânate beneficiarilor (pentru persoanele care nu au fost gasite la domiciliu sau care nu le-au ridicat de la oficiile postale) sunt returnate la Oficiul Postal Central Bucuresti. Acest Oficiu Central are obligatia de a transmite taloanele returnate Caselor de Asigurari de Sanatate Judetene.

CAS Suceava are obligatia ca, atunci când primeste aceste taloane, sa verifice motivele returarii taloanelor (deces, plecare din tara, etc.) prin confruntarea cu bazele de date existente la nivelul institutiei noastre si sa le puna la dispozitia persoanelor în drept, care se adreseaza în acest sens casei de asigurari de sanatate. „De asemenea, CAS Suceava a anuntat prin mass-media locala persoanele care nu au primit aceste taloane în luna de nastere sa depuna la institutia noastra o sesizare în acest sens, însotita de copie BI/CI. La nivelul institutiei noastre se va verifica existenta acestor taloane, atunci când Oficiul Postal Central Bucuresti (acolo unde sunt returnate taloanele nepredate beneficiarilor de catre oficiile postale din tara) le va transmite Casei de Asigurari de Sanatate Suceava, iar noi le vom înainta persoanelor în cauza care se vor putea programa la medicul de familie. Si în cazul în care pe talon apar date de identificare gresite (nume, CNP, adresa) sau beneficiarul a pierdut talonul, se va urma aceeasi procedura de depunere a unei sesizari la CAS Suceava si a copiei dupa CI/BI, urmând ca acestea sa fie transmise Imprimeriei Române în vederea retiparirii” se precizeaza în comunicat. În document se mai mentioneaza ca pâna în prezent au fost depuse 9 astfel de sesizari la CAS Suceava si se asteapta taloanele de la Oficiul Postal Central Bucuresti pentru a putea fi verificate.

„Din nefericire, doamna Zarojanu a facut o grava confuzie între atributiile institutiilor publice implicate în acest Program si ne-a acuzat pe nedrept. În cadrul CAS Suceava s-au constituit echipe mixte, formate din medici si economisti, special pentru supravegherea derularii eficiente si corecte a acestui Program, dar echipele noastre de control nu au atributii asupra activitatii oficiilor postale. Noi am informat permanent populatia asupra drepturilor si beneficiilor pe care le confera Programul, împreuna cu reprezentantii Ministerului Sanatatii Publice în teritoriu, respectiv Autoritatea de Sanatate Publica si angajatii Casei de Asigurari de Sanatate Suceava presteaza ore suplimentare zilnic tocmai pentru eficientizarea verificarii raportarilor de servicii si decontarea lor în termenul prevazut de contracte.

Printr-o adresa transmisa în data de 05.09.2007 Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a facut precizarea ca derularea în bune conditii a Programului depinde de eficienta cu care taloanele sunt repartizate de Oficiul Postal Central Bucuresti si transmise Caselor Judetene de Asigurari de Sanatate, de eficienta cu care Impremeria Româna retipareste taloanele cu eventualele erori, cât si de baza de date oferita de Inspectoratul local de Evidenta a Populatiei”, a declarat Presedintele Director General al CAS Suceava Dr. Cristina Iordachel.