Personalul Consulatului Romaniei de la Chisinau suplimentat cu 16 posturi

Personalul Consulatului României de la Chisinau se suplimenteaza cu 16 posturi, în vederea eliminarii disfunctionalitatilor din cadrul consulatului si pentru eficientizarea activitatii, se precizeaza într-un comunicat al Biroului de presa al Guvernului.

Guvernul a aprobat în sedinta de miercuri, redistribuirea a 6 consilieri europeni din cadrul Oficiului Român pentru Adoptii, precum si a zece persoane din cadrul Aparatului de lucru al Guvernului în cadrul serviciului exterior al Ministerului Afacerilor Externe. Personalul este necesar atât pentru  reducerea timpului necesar pentru prelucrarea documentelor pentru viza si pentru eliberarea pasapoartelor, cât  si pentru solutionarea solicitarilor cetatenilor români – întocmirea de acte de stare civila, acte notariale, caziere judiciare, cereri de cetatenie.

Posturile suplimentare se asigura prin diminuarea numarului de posturi pentru Aparatul de lucru al Guvernului, iar structura acestora va fi modificata astfel încât sa corespunda atributiilor Consulatului României la Chisinau, cu încadrarea în fondul total de salarii aprobat pentru MAE.

           

Pâna la sfârsitul lunii septembrie 2007, Consulatul de la Chisinau a eliberat un numar de 63.000 de vize. În ritmul actual de eliberare, ar putea fi emise 84.000 de vize pe an. Potrivit estimarilor, Consulatul de la Chisinau va primi solicitari de circa 150.000 de vize pe an, ceea ce impune suplimentarea personalului.