Lungu renunţă la proiectul de lărgire a podului din Burdujeni, preia ideea PNL de construire a unui nou pod. Noul proiect ar costa 8-10 milioane de euro


Intră acum și în grupul de

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a renunţat la proiectul pe care l-a desenat, de lărgire a actualului pod peste apa Sucevei din zona Burdujeni şi înfiinţare a unui drum pe lângă centrala electro-termică spre DN 29 şi a preluat ideea lansată de PNL de construire a unui nou pod peste râul Suceava ca soluţie la fluidizarea circulaţiei în municipiu.

Lungu a declarat, marţi, că este posibil ca în şase luni să fie finalizată documentaţia pentru noul proiect care include atât un pod nou peste râul Suceava cât şi drumuri care să facă legătura cu oraşul şi cu DN 29.

El a spus că în primul rând va fi efectuat un studiu de oportunitate, iar apoi un studiu de fezabilitate cu identificarea zonei în care trebuie construit noul pod peste râul Suceava, după care se vor adopta indicatorii tehnico-economici.

Primarul consideră că aceste etape pot dura circa şase luni, după care se va face licitaţia pentru desemnarea firmei care să facă proiectarea şi execuţia lucrării.

ion lungu (4)Ion Lungu a estimat proiectul la 8-10 milioane de euro.

Iniţial, primarul Ion Lungu, anunţase la mijlocul lunii decembrie a anului trecut că după ce a urmărit cum se desfăşoară traficul în zona comercială timp de aproape o oră, a identificat o soluţie pe care a şi desenat-o.

Aceasta ar presupune construcţia a două benzi de circulaţie în plus pe podul peste râul Suceava din zona Burdujeni, prin adăugarea lor la structura actuală şi crearea a încă unui fir pe fiecare sens pe drumul spre cartierul Burdujeni.

Mai mult, pentru cei care doresc să ajungă direct pe drumul naţional DN 29 spre Botoşani, s-ar crea o cale de acces pe lângă staţia OMV, spre Iulius Mall, pe marginea râului Suceava spre Termica SA, drum care există, iar de acolo ar urma să fie asfaltată o porţiune de circa 2 kilometri până la intersecţia cu DN 29.

Problema majoră existentă este legată de traversarea căii ferate, a spus Lungu care a menţionat că a discutat cu şeful CFR Infrastructură şi că acesta a spus că se poate da acordul pentru înfiinţarea unei treceri semaforizate la nivel cu calea ferată.

Primarul crede că acest proiect ar putea fi finalizat în circa doi-trei ani, în funcţie de finanţarea care va fi asigurată ori pe fonduri europene, ori pe fonduri guvernamentale sau locale.

El estima acest proiect la 5-6 milioane de euro.

Primarul a exclus atunci construcţia unui nou pod peste râul Suceava care să facă legătura între oraş şi cartierul Burdujeni susţinând că această idee, lansată de deputatul Ioan Bălan, nu se susţine pentru că nu ar exista corespondenţă de pe un mal pe altul al râului Suceava.

ioan balanLiderul PNL Suceava, deputatul Ioan Bălan, a propus construcţia unui nou pod peste apa Sucevei, investiţie care să conducă în mod real la fluidizarea traficului în oraş.

„Viziunea noastră este construcţia unui nou pod. Actualul primar vede doar lărgirea podului actual care este un pod destul de vechi, reabilitat parţial, dar care va fi astfel suprasolicitat şi nici nu se va soluţiona problema traficului rutier”, a spus deputatul liberal.

El a explicat că proiectul liberal prevede construirea unui nou pod, peste râul Suceava care să facă legătura cu DN 29.

Investiţia va fi asigurată printr-o finanţare multianuală, iar noul pod va fi amplasat în zona fostei gropi de gunoi a oraşului şi va avea trei căi de acces dinspre oraş, de pe strada Mirăuţi, de pe strada Apeductului, şi de pe strada pe care se află fabrica Denis, urmând ca traficul să fie selectat printr-un sens giratoriu în zona benzinăriei Lukoil.

„Astfel, vom avea cu adevărat o preselecţie înainte de podul actual peste râul Suceava şi se va fluidiza traficul în această zonă”, a menţionat Ioan Bălan. (N.B.)


Intră acum și în grupul de