Flutur, directorilor aeroporturilor din România: La viteza cu care se dezvoltă infrastructura rutieră, va exista o presiune pe aeroporturi pentru că oamenii doresc să circule repede


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, joi, în deschiderea ședinței Asociației Aeroporturilor din România care se desfășoară la Gura Humorului că presiunea pe aeroporturi va crește în condițiile în care investițiile în infrastructura rutieră și feroviară sunt realizate cu greutate și a arătat că este necesară o cooperare între aeroporturi pentru dezvoltarea acestora și oferirea de servicii de calitate pasagerilor.

„La modul și la viteza cu care se dezvoltă infrastructura rutieră românească trebuie să ne dea foarte mult de gândit. Cu zero absorbție, cu zero kilometri de autostradă pe zona Moldovei, cu perspective destul de proaste în ceea ce privește drumurile expres, eu cred că va exista o presiune pe aeroporturi pentru că oamenii doresc să circule, viteza de circulație a crescut, afacerile încep să meargă”, a spus Flutur.

El a arătat că spre exemplu, la Aeroportul Suceava, unde din august anul trecut au început cursele externe, lucrurile se rostogolesc foarte bine mai ales că există interes pentru circulația pe calea aerului, iar diaspora este și ea un factor care ajută în acestă dezvoltare.

”Trebuie să punem întrebarea cu ce venim în continuare”, a spus Flutur care a arătat că dezvoltarea infrastructurii aeroportuare este afectată de restricțiile legate de ajutorul de stat.

El a mai declarat că trebuie ca reprezentanții administrațiilor județene și ale aeroporturilor să poarte discuții pentru că sunt foarte multe aeroporturi în situația că trebuie să-și modernizeze aerogările, iar Ministerul de Finanțe susține că nu se pot face împrumuturi pentru că s-a depăși plafonul și se iese din deficitul bugetar.

„Avem provocări foarte mari. Observ că presiunile pe aeroport după ce pista e în regulă sunt foarte mari, mai ales care suntem departe de București, cel puțin pe relația cu Bucureștiul”, a spus Flutur.

El și-a exprimat convingerea că viitorul va fi al circulației pe calea aerului.

„Drumurile sunt supraaglomerate cu autocamioane. În Germania coloanele de TIR-uri generează blocaje pe autostrăzi și discută de lărgirea autostrăzilor”, a spus președintele CJ Suceava care s-a întrebat cum se poate soluționa problema în România unde nu sunt autostrăzi și drumul până la București se parcurge în opt ore sau cel până la Timișoara în 14 ore.

De aceea, el a spus că insistă pe curse Suceava-Timișoara, Suceava-Cluj sau Suceava-Constanța pentru că oamenii au nevoie de așa ceva.

„E o presiune pe care eu o văd, iar noi administrațiile județene trebuie să anticipăm acest lucru pentru că altfel realitatea ne-o va lua înainte. Eu sper și într-o dezvoltare a rețelelor cargo”, a mai spus Flutur.

El s-a pronunțat și pentru încheierea de parteneriate între aeroporturi și agențiile de turism, dar și între aeroporturi pentru ca să fie aduși turiști pentru turism de afaceri, balnear sau de vânătoare.

„Suntem concurenți, dar trebuie să privim pozitiv această concurență. (..)Și concurența trebuie să ducă la ceva bun”, a spus Flutur care consideră că aeroporturile din România trebuie să fie o voce mai unită.


Intră acum și în grupul de