Reabilitarea DN 17 B pe o lungime de 83 de kilometri ar costa 400 de milioane de lei. Ministerul Transporturilor susține însă că se vor continua lucrările de reparații pentru deplasarea în condiții optime

Costul lucrărilor de modernizare a drumului național DN 17 B de la Vatra Dornei la Poiana Largului se ridică la 400 de milioane de lei, potrivit unui răspuns transmis de Ministerul Transporturilor la o solicitare formulată în Parlament de deputatul PSD de Suceava Cătălin Nechifor.

În răspunsul prezentat, luni, în plenul Camerei Deputaților, secretarul de stat Maria Magdalena Grigore, arată că în anul 2017 a fost semnat un contract subsecvent cu S.C. Fibracis SRL în baza căruia s-au executat lucrări de reparații asfaltice pe suprafete întinse pe sectorul de drum național DN 17B,  între localitățile  Chiril și Crucea.

„Sectoarele cu îmbrăcăminte din beton de ciment de pe DN 17 B au durata de utilizare depășită. Astfel, pe acest sector de drum au  început  în 2017  și vor continua până la finalizare în 2018, executarea de îmbrăcaminți bituminoase subțiri (lam bituminos), care vor asigura deplasarea în condiții optime”, arată secretarul de stat.

Ea a adăugat că pentru sectorul de drum național DN 17B, situat între localitățile Vatra Dornei – Poiana Largului (intersecția cu DN 15), a fost întocmit Studiul de fezabilitate “Reabilitare DN 178 km 3+750 – km 86+689”. Valoarea totală estimată a obiectivului, avizată în C.T.E. – C.N.A.l.R. S.A., pentru cei 82,939 km, este de 400.342. 170 lei (cu TVA).

„Potrivit strategiei Companiei Naționale de Administrare a lnfrastructurii Rutiere, în politica  de investiții în infrastructura rutieră se va avea în vedere asigurarea fondurilor pentru continuarea și finalizarea lucrărilor începute în anii precedenți. În acest sens, obiectivul a fost propus pentru includere în etapa a X-a de modernizare a drumurilor naționale din România”, se mai arată în răspunsul Ministerului Transporturilor pentru deputatul Cătălin Nechifor.(N.B.)