Numărul de telefon pentru sesizări, reclamaţii, dar şi mulţumiri la adresa personalului SJU Suceava este operaţional de la începutul lunii iunie şi poate fi apelat gratuit

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă “Sf.Ioan cel Nou” Suceava, Vasile Rîmbu, a declarat, marţi, că  pacienţii şi aparţinătorii au la dispoziţie, de la începutul acestei luni, un număr de telefon la care pot apela gratuit pentru a sesiza anumite aspecte atunci când sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor medicale acordate, de comportamentul personalului medical al unităţii spitaliceşti sau de atitudini profesionale neadecvate.

Rîmbu a spus că măsura a fost adoptată pentru a putea fi recepţionate în timp real atât nemulţumirile, cât şi mulţumirile celor care beneficiază de servicii medicale în SJU Suceava.

„Am instituit această măsură pentru a recepționa în timp real nemulțumirile, dar și mulțumirile celor care beneficiază de serviciile medicale din spital, pentru a corecta ce este de corectat, a permanentiza ceea ce e bun și a evita anumite observații la adresa sistemului medical, care se fac dintotdeauna. Vom putea lua însă măsuri de corectare numai acolo unde avem competențe, de ordin administrativ și disciplinar”, a subliniat Rîmbu.

El a mai spus că telefonul este instalat la biroul de recepţie de la intrarea în spital, iar ofiţerii de serviciu răspund apelurilor în intervalul orar 08,00-20,00, după această oră sesizările urmând să fie înregistrate automat.

Rîmbu a menţionat că la începutul convorbirii  persoana care apelează la numărul de telefon 0230 206 800 este atenţionată că discuţia între apelant şi ofiţerul de serviciu este înregistrată, iar cei care sună la acest număr trebuie să-şi spună numele şi prenumele şi să ofere date exacte şi detalii semnificative despre fapta sesizată, aspecte care sunt utile într-o eventuală anchetă administrativă.

„Îmi doresc să avem semnale foarte exacte, reale, ținând cont de responsabilitățile fiecăruia, atât ale personalului medical, cât și ale pacienților și aparținătorilor. Suntem foarte sensibili la sesizările legate de comunicarea defectuoasă, de comportamentul necivilizat, de atitudini profesionale neadecvate, dar nu și la provocările pe care le promovează unii sau alții. Apelurile sunt netaxabile, sunt gratuite din punct de vedere al costurilor, dar folositoare ca şi măsuri pentru noi”, a arătat Rîmbu.

Managerul SJU Suceava a menţionat că punerea la dispoziţie a acestui număr de telefon pentru pacienţi şi aparţinători reprezintă încă o măsură menită să completeze, pe lângă chestionarele privind satisfacţia pacientului, evaluarea calităţii serviciilor medicale acordate în cadrul spitalului sucevean.

Rîmbu a precizat că, prin rotație, la recepţia spitalului, apelurile sunt preluate de asistenții medicali și de personalul TESA, care vor avea şi această atribuţie în fișa postului.

El a mai spus că atât numărul de telefon, cât și procedura de utilizare vor fi făcute publice prin afişe ce vor fi amplasate la principalele intrări ale spitalului şi ale fiecărei secții, iar convorbirile înregistrate sunt monitorizate de Serviciul de Management al Calităţii Serviciilor Medicale din cadrul SJU Suceava, care prezintă zilnic conducerii spitalului o sinteză a aspectelor semnalate.

„Punerea la dispoziţie a acestui număr de telefon, vrem cu adevărat să ne ajute să-i ajutăm pe cei care sunt nemulţumiţi, exact ca şi noi, de anumite atitudini ale angajaților, mai ales în contextul în care statul a făcut şi face un efort deosebit de a-i plăti decent şi simţim că se pot face progrese, mai ales în zona din care apar cele mai multe nemulţumiri”, a arătat managerul SJU Suceava, care a atras atenţia că „nimeni nu este de neînlocuit”  în condiţiile în care ofertele din piața muncii sunt “însemnate și de luat în seamă”.

(Liliana Bujdei)