Mici secrete pentru a păstra cât mai mult timp rezultatele curei de slăbire

Tocmai ați terminat o cură de slăbire. Ați reușit să o duceți la bun sfârșit și vă este teamă să nu puneți la loc kilogramele date jos? Acum vă confruntați cu o nouă provocare. Iată câteva mici secrete pentru a păstra cât mai mult timp rezultatele curei de slăbire.

În primul rând, trebuie să continuați să fiți atentă la regimul alimentar pe care îl urmați. Terminarea unei cure de slăbire nu înseamnă că aveți undă verde pentru orice fel de alimente. Este adevărat că după o cură trebuie să integrați în alimentația dumneavoastră majoritatea produselor, însă acest lucru trebuie făcut într-un mod echilibrat. Nutriționiștii recomandă introducerea treptată de noi alimente în dieta zilnică, astfel încât aportul energetic global zilnic să fie crescut progresiv. Începeți prin adăugarea de fructe, creșteți cantitatea de cereale, apoi introduceți produse lactate și o cantitate mai mare de carne și abia după câteva săptămâni oferiți-vă câteva bucățele de ciocolată sau o prăjitură.
 

Trucuri de zi cu zi
 
Pentru a vă menține silueta în timp, este important să vă păstrați câteva reflexe. Spre exemplu, atunci când vă duceți la cumpărături, este indicat să fiți cu stomacul plin, pentru a nu cădea pradă tentațiilor gastronomice. Evitați centrele comerciale. Faceți cumpărăturile la piață, de unde puteți cumpăra alimente în cantități mici și de o mai bună calitate.

Atunci când mâncați, stați așezată pe scaun. Mâncați în familie sau împreună cu prietenii, astfel hrana nu va fi singura dumneavoastră satisfacție. Nu desfășurați alte activități în timp ce luați masa. Consumați mai multe feluri de alimente în cantități mici. Veți avea impresia că ați mâncat mai mult.

Fiți atentă să aveți mereu în frigider produse ce vă permit să luați o gustare, în cazul în care vă vine foame: iaurturi degresate, piept de pui sau șuncă fără grăsime, pește file. 

Cum procedați când sunteți invitată la cină
 
În cazul în care invitați prietenii la cină, situația este ușor de gestionat deoarece dumneavoastră pregătiți masa. Alegeți pentru aperitiv o salată de verdețuri și legume. Evitați pe cât posibil cartofii. Sunt de preferat fructele de mare, șunca și brânzeturile. Pentru felul principal, alegeți carne de pui, de curcan sau pește, iar la desert preparați o prăjitură cu fructe.

În cazul în care sunteți invitată la cină, situația este mai complicată. Va fi destul de greu și nepoliticos să refuzați un fel de mâncare pe motiv că este prea dulce sau prea gras. Trebuie să gustați din tot ceea ce vă este oferit, dar în cantități foarte mici atunci când este vorba despre preparate bogate în calorii. În cazul în care ieșiți la restaurant, alegeți singură meniul, fie că dumneavoastră v-ați invitat prietenii, fie că ei v-au scos în oraș. 

Nu săriți peste mese
 
Potrivit nutriționiștilor, există câteva lucruri de care trebuie să țineți cont pentru a vă păstra greutatea ideală.

Foarte important este să nu săriți peste mese. Organismul are nevoie de rezerve calorice și, în cazul în care renunțați la o masă, la următoarea puteți fi sigură că veți mânca mai mult, iar senzația de saturație se va lăsa așteptată. Evitați produsele care conțin făină de grâu, dar și alimentele grase.

Dacă mâncați mai mult decât de obicei la prânz, optați pentru o cină lejeră bazată pe dovlecei, roșii, pește sau fructe de mare. Evitați să mâncați seara fructe sau grăsimi.

Nu trebuie să aveți sentimentul de vinovăție în cazul în care consumați unul dintre produsele pe care nutriționistul dumneavoastră v-a spus să-l evitați. Ideea este ca acest lucru să nu se întâmple cu regularitate. Păstrați-vă echilibrul! Vă puteți permite câteva bucăți de ciocolată, dar nu o tabletă întreagă. 

Faceți mișcare
 
Pentru a vă păstra greutatea la care ați ajuns în urma dietei, nu ezitați să faceți mișcare. O activitate fizică regulată este indispensabilă pentru a vă păstra silueta. Nu este nevoie să petreceți ore în șir în sală. Încercați să mergeți pe jos cel puțin 30 de minute pe zi. Renunțați la mașină atunci când vă duceți la serviciu sau la cumpărături, încercați să mergeți pe jos ori de câte ori aveți ocazia. O dată, de două ori pe săptămână alergați, mergeți pe bicicletă sau înotați. În fiecare dimineață, zece minute de gimnastică pot face minuni pentru trupul dumneavoastră.

Îndreptați-vă atenția spre diferite grupe de mușchi. Nu trebuie să vă surprindă faptul că greutatea dumneavoastră va crește, iar mărimea hainelor nu se va schimba. Mușchii cântăresc mai mult decât grăsimea, dar ocupă mai puțin spațiu. Ideal ar fi să vă cumpărați un cântar care măsoară atât masa de grăsime, cât și masa musculară.