Investiție de 11 milioane de euro a Coca-Cola la Poaiana Negrii într-o linie de îmbuteliere a apei cu o capacitate de producție de 1,3 milioane de litri de apă pe zi. Jovan Radosavljevic, Directorul General al Coca-Cola HBC România: Noua linie de producție este mai rapidă, mai performantă și are un impact redus asupra mediului înconjurător


Intră acum și în grupul de

Sistemul Coca-Cola din România, format din Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, a inaugurat marți o nouă linie de îmbuteliere a apei de ultimă generație la fabrica din Poiana Negrii, cu o capacitate maximă de producție de 1,3 milioane de litri de apă pe zi.

Valoarea totală a investiției se ridică la 11 milioane de euro și cuprinde o nouă linie de îmbuteliere, modernizarea unei alte linii de producție și mărirea capacității de depozitare, cea din urmă generând o creștere cu 10% a numărului de locuri de muncă, anunță compania într-un comunicat de presă.

Noua linie de îmbuteliere inaugurată are o capacitate de îmbuteliere mai mare cu 44% față de cea anterioară, păstrând consumul de energie la același nivel datorită unei eficiențe energetice mult îmbunătățite. Totodată, noua investiție va determina o reducere a consumului de apă folosită în procesul de producție cu până la 6%.

Sistemul Coca-Cola din România, prezent pe piața locală de peste 27 de ani, își reconfirmă, prin această nouă investiție, angajamentul său pe termen lung pe piața românească, contribuind astfel la dezvoltarea economiei locale și a comunităților în care activează.

„România este una dintre cele mai importante piețe pentru Sistemul Coca-Cola, iar astfel de investiții ne ajută să răspundem cerințelor crescânde ale clienților și consumatorilor noștri pentru brandurile de apă Dorna și Poiana Negri. Noua linie de producție este mai rapidă, mai performantă și are un impact redus asupra mediului înconjurător, prin folosirea unei cantități mai mici de apă și printr-o eficiență energetică crescută”, a declarat Jovan Radosavljevic, Directorul General al Coca-Cola HBC România.


Jovan Radosavljevic, Directorul General al Coca-Cola HBC România.

„Sistemul Coca-Cola România înseamnă mai mult decât cele aproape 450 de milioane de euro pe care le generăm aici în fiecare an. Înseamnă, în primul rând, un parteneriat pe termen lung între Coca-Cola și România, care ține cont de nevoia românilor de a consuma o apă de calitate într-un mod responsabil față de mediu. Iar această nouă investiție de peste 11 milioane de euro este încă o dovadă a importanței pe care o acordăm acestui parteneriat. De aceea, Dorna este îmbuteliată exclusiv în Plant Bottle, un ambalaj realizat în proporție de până la 30% din plante, 100% reciclabil”, a declarat Miruna Smeureanu, Director de Marketing al Coca-Cola România.

Miruna Smeureanu –
Director de Marketing al Coca-Cola România.

Prin această inaugurare se continuă seria investițiilor realizate în România, după ce, în urmă cu aproape doi ani, au fost investiți 7 milioane de euro pentru o nouă linie de producție în fabrica de la Timișoara. În total, Sistemul Coca-Cola a realizat investiții cumulate în valoare de peste 210 milioane de euro pe piața locală din 1991 până în prezent.

Coca-Cola HBC deține trei fabrici în România: la Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii. În fabrica de la Poiana Negrii sunt în prezent trei linii de producție – două pentru ambalaje PET și una pentru ambalaje reutilizabile din sticlă (0,33 litri și 0,75 litri) și sunt îmbuteliate brandurile Dorna – Izvorul Alb (apă plată), Dorna (apă carbogazoasă) și Poiana Negri (apă carbogazoasă).

Fabrica din Poiana Negrii a primit European Water Stewardship – cea mai importantă distincție din Uniunea Europeană pentru fabricile care dovedesc reducerea consumului de apă și a altor resurse folosite în procesul de producție.


Intră acum și în grupul de