Mocăniţa ar putea circula pe traseul Vama-Moldoviţa


Intră acum și în grupul de

Mocăniţa, celebrul tren pe linie ferată îngustă, ar putea circula pe traseul Vama-Moldoviţa, întrucât autorităţile judeţene sucevene au făcut demersuri pentru preluarea acestei linii ferate, cu o lungime de 20 de kilometri, de la CFR.

Potrivit preşedintelui CJ Suceava, Gheorghe Flutur, rentabilitatea rutei de cale ferată Vama-Moldoviţa este pusă în discuţie de CFR. „E o problemă în discuţie, dacă se desfiinţează această rută”, a spus Flutur, într-o conferinţă de presă, menţionând că a făcut deja demersuri în vederea preluării la CJ Suceava a infrastructurii feroviare pe această linie. „Intenţionăm să adaptăm această linie de cale ferată pentru circulaţia mocăniţei”, a arătat Flutur, precizând că va fi amplasată o a treia şină în interiorul ecartamentului pentru trenul de cale ferată îngustă.

Şeful executivului judeţean sucevean a adăugat că de pe această linie se poate prelungi traseul mocăniţei pe linia ferată îngustă existentă din Moldoviţa spre Argel, dar care va trebui refăcută întrucât a fost afectată de inundaţiile din iulie 2008. „Este un traseu deosebit de frumos, iar mocăniţa va putea fi folosită şi de populaţia din zonă”, a mai spus preşedintele CJ Suceava.

Linia ferată pe traseul Câmpulung Moldovenesc-Vama-Moldoviţa a fost construită în urmă cu 125 de ani, iar în 1999, la împlinirea a 115 ani de la darea în folosinţă, au fost renovate toate staţiile CFR de pe acest traseu, investiţiile fiind inaugurate atunci de ministrul Transporturilor din acea perioadă, Traian Băsescu.


Intră acum și în grupul de