Autoritățile județene sucevene nemulțumite că Programul de transport județean nu poate fi modificat până în 2024, iar cursele care piratează transportul public din municipiul Suceava nu pot fi eliminate. Flutur spune că e nevoie de modificarea legislației în concordanță cu cererile pieței


Intră acum și în grupul de

Autoritățile județene sucevene sunt nemulțumite de faptul că prin Hotărâre de Guvern din acest an s-a prelungit până în 2024 Programul de transport și nu vor putea interveni pentru a corecta anumite trasee din transportul public județean care piratează transportul public din municipiul Suceava.

În ședința de miercuri s-a aprobat o hotărâre prin care se stabilesc tarifele pentru emiterea de licențe pentru transportul județean de călători.

Vicepreședintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc a arătat că s-a modificat legislația astfel încât dacă până acum licențele de traseu erau emise de ARR, acum sunt emise de Consiliul Județean.

El a spus că CJ Suceava preluat tarifele care erau practicate de ARR.

Astfel, tariful pentru licența de traseu județean este de 42 de lei/cursă/an, tariful pentru licențe temporare este de 7 lei/cursă/60 de zile, iar tariful pentru eliberarea licenței de transport temporare în cazul suspendării licenței este e 3,5 lei/cursă/30 de zile.

La solicitarea consilierului județean PSD Dan Ioan Cușnir care a întrebat dacă se vor putea din 2020 schimba traseele județene astfel încât să nu mai fie piratat transportul public din municipiul Suceava, Viorel Seredenciuc a explicat că traseele actuale sunt stabilite prin HCJ din 2013 și nu pot fi schimbate.

El a arătat că, din păcate, prin Hotărâre de Guvern s-a prelungit până în anul 2024 Programul de transport, iar traseele actuale urmează să fie menținute.

Viorel Seredenciuc a mai spus că CJ Suceava a realizat și un studiu de trafic privind traseele județene, dar că nu îl poate pune în aplicare pentru că Programul de transport a fost prelungit până în 2024.

El a spus că, împreună cu Poliția și ITRSC se fac aproape zilnic verificări în teren privind legalitatea transportului județean de persoane și că chiar că cei de la TPL au spus că în urma acestor acțiuni s-a redus mult pirateria din municipiul Suceava.

„Rămânem în această situație încă cinci ani și nu putem face nimic”, a concluzionat Cușnir.

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a spus că în baza actualei legislații, aceasta este situația, dar crede că trebuie făcute modificări astfel încât să fie în concordanță cu cerințele pieței.

La un alt proiect de hotărâre privind eliberearea unor licențe de transport pentru o firmă de transport care s-a divizat, Cușnir a constatat că traseul este ciudat, respectiv Autogara Rădăuți-Autogara Suceava-Sf. Ilie și s-a întrebat câți călători circulă de la Sf. Ilie la Rădăuți, arătând că de fapt acest traseu nu face decât să afecteze transportul local sucevean.

El a consideră că ar trebui să se meargă de la Rădăuți la Sf. Ilie pe șoseaua de centură a Sucevei, astfel încât să nu mai fie piratat transportul public local sucevean, dar i s-a spus că, din păcate, traseul nu poate fi schimbat. (T.B.)


Intră acum și în grupul de