ITM: Recomandări privind prevenirea răspândirii SARS-CoV-2 la reluarea activităţii în frizerii, în saloanele de coafură şi cosmetică




Inspectorul şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava, Romeo Butnariu, a informat, joi, într-un comunicat de presă că recomandările privind prevenirea  răspândirii SARS-CoV-2 la reluarea activităţii în unităţile de frizerie, în saloanele de cosmetică şi coafură au fost publicate pe site-ul instituţiei.

El a spus că aceste recomandări sunt postate la secţiunea informaţii de interes public – campanii/informări de pe site-ul Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava, accesând următorul link:

– http://www.itmsuceava.ro/itmsv/index.php?page=campanii-informari#2.

Redăm integral setul de măsuri generale şi specifice care trebuie respectate în unităţile de frizerie, coafură şi cosmetică pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii angajaţilor şi clienţilor

La reluarea activităţii în unităţile de frizerie, coafură şi cosmetică trebuie respectate măsurile pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor şi a clienţilor şi trebuie luate măsuri suplimentare pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus (SARS-CoV-2), cum ar fi:

•         MĂSURI GENERALE

       Elaborarea planului propriu de urgenţă pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus (SARS-CoV-2) urmărind recomandările autorităţilor medicale competente;

       Stabilirea măsurilor pentru limitarea numărului de persoane aflate în unitate (spre ex: program de lucru în schimburi pentru lucrători, programarea clienţilor astfel încât să se evite aşteptarea în interiorul unităţii, desfiinţarea zonelor de aşteptare);

       Stabilirea unui program în care se oferă servicii persoanelor care au peste 65 de ani;

       Reorganizarea locului de muncă astfel încât să se asigure o distanţă de siguranţă de 2 metri între lucrători, precum şi între clienţi (spre ex: lăsarea unui post de lucru gol între două posturi ocupate, instalarea ecranelor de separare între posturile de lucru, marcarea solului cu autocolante);

       Dotarea fiecărui lucrător cu ustensilele și materialele necesare activităţii care să fie lavabile sau de unică folosinţă (spre ex: prosoape de hârtie);

       Elaborarea unui plan pentru curăţarea şi dezinfectarea spaţiilor de lucru, a echipamentelor de muncă, a echipamentelor individuale de protecţie, a suprafeţelor obiectelor atinse frecvent (spre ex: mese, scaune, robinete, mânere, butoane, telefoane etc.);

       Informarea şi instruirea lucrătorilor privind măsurile de prevenire şi protecţie pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus;

       Asigurarea echipamentelor individuale de protecţie (spre ex: măşti, viziere, ochelari de protecţie, mănuşi) şi a materialelor de curăţare şi dezinfectare;

       Comunicarea regulilor şi informaţiilor privind accesul în unitate (măsurarea temperaturii lucrătorilor şi clienţilor la intrare), privind igiena respiratorie în unitate (spre ex:  utilizarea măştilor), precum şi privind respectarea regulilor de distanţare socială;

       Dacă este posibil, menţinerea uşilor deschise astfel încât să se evite atingerea mânerelor/clanţelor şi, dacă nu este posibil, dezinfectarea acestora după utilizare;

       Îndepărtarea obiectelor care nu sunt necesare în desfăşurarea activităţii, ale căror suprafeţe pot fi contaminate (ex: ziare, reviste, broşuri, cataloage etc.);

       Stabilirea măsurilor specifice pentru clienţi şi informarea acestora;

       Utilizarea ustensilelor şi a materialelor de lucru (ex: piepteni, perii, mostre de culori, maşini de tuns, foarfeci, uscător de păr etc.) se va face numai de către lucrători;

       Amplasarea unor recipiente cu substanţe dezinfectante pentru uzul clienţilor, în special în zona de  acces în unitate;

       Efectuarea plăţilor utilizând mijloace electronice (ex: card, mobil). În situaţia când nu este posibil, utilizarea unei cutii în care clienţii să depună banii datoraţi pentru serviciile primite.

•         MĂSURI SPECIFICE PENTRU LUCRĂTORI

       Utilizarea echipamentelor individuale de protecţie (spre ex: măşti, viziere, ochelari de protecţie, mănuşi);

       Folosirea încălţămintei şi a hainelor de lucru exclusiv în interiorul unităţii. Spălarea zilnică a hainelor de lucru;

       Nepurtarea în timpul programului de lucru de accesorii (spre ex: inele, brăţări, ceasuri) care împiedică igienizarea corectă a mâinilor. Din acelaşi considerent, se recomandă evitarea unghiilor lungi;

       Utilizarea materialelor igienico-sanitare puse la dispoziţie de către angajator;

       Spălarea frecventă a mâinilor sau dezinfectarea după terminarea fiecărei activităţi, între clienţi, după atingerea banilor sau a cardurilor de credit, înainte şi după schimbarea mănuşilor/luarea mesei/utilizarea toaletei. Igienizarea mâinilor se va realiza în faţa clienţilor, ori de câte ori este posibil, astfel încât aceştia să conştientizeze că igiena reprezintă o prioritate a unităţii;

       Respectarea indicaţiilor autorităţilor medicale privind modul corect de spălare a mâinilor;

       Respectarea instrucţiunilor angajatorului şi a indicaţiilor autorităţilor medicale privind igiena respiraţiei (spre ex: utilizarea şi îndepărtarea corectă a măştilor, utilizarea instalaţiilor de aer condiţionat, conform instrucţiunilor primite de la angajator, aerisirea frecventă a spaţiilor de lucru, evitarea contactului cu persoane care suferă de infecţii respiratorii acute):

       Păstrarea echipamentelor individuale de protecţie în stare de curăţenie şi igienă, conform instrucţiunilor primite de la angajator;

       Respectarea regulilor stabilite de angajator în vederea evitării sau reducerii frecvenţei interacţiunii între lucrători, precum şi între lucrători şi clienţi;

       Respectarea programului de lucru stabilit de angajator pentru reducerea numărului de lucrători prezenţi în acelaşi timp la locul de muncă;

       Respectarea modului de organizare a activităţii stabilit de angajator pentru reducerea cât mai mult a contactului între lucrători sau între aceştia şi clienţi;

       Păstrarea distanţei faţă de alţi lucrători sau clienţi, conform instrucţiunilor angajatorului sau recomandărilor autorităţilor medicale;

       Utilizarea numai a ustensilelor din dotarea proprie (spre ex: nu se poate împrumuta de la alt lucrător ustensile cum ar fi: perii, foarfece etc.), curăţarea şi igienizarea periodică a acestora;

       Utilizarea ustensilelor la alt client numai după ce au fost curăţate şi igienizate în prealabil (de exemplu: piepteni, foarfece, maşini de tuns, maşini de ras);

       În cazul produselor lichide, utilizarea dozatoarelor pentru evitarea îndepărtării surplusului cu mâinile;

       Evitarea folosirii ustensilelor pe faţa clientului dacă nu este absolut necesar (spre ex: pentru îndepărtarea părului după tundere). Ustensilele care ating faţa clientului trebuie să fie corect curăţate şi igienizate înainte și după utilizare;

       Evitarea deplasărilor de la locul de muncă în alte zone ale unităţii sau în afara acesteia, dacă acestea nu sunt absolut necesare;

       Evitarea staţionării mult timp în zonele în care se află mai mulţi lucrători sau mulţi clienţi (spre ex: în locurile de fumat, locurile de luat masa);

       Evitarea oricărui contact fizic cu alţi lucrători, precum şi cu clienţii (spre ex: strângeri de mână, îmbrăţişări, sărutări);

       Anunţarea imediată a angajatorului despre orice situaţie legată de noul coronavirus.

•         MĂSURI SPECIFICE PENTRU CLIENŢI

       Respectarea regulilor stabilite de unitate;

       Spălarea mâinilor cu săpun și apă sau dezinfectarea acestora cu soluţia pusă la dispoziţie în zona de acces în unitate, la intrare şi la ieşire;

       Purtarea unei măşti pe toată durata efectuării serviciilor (spre ex: manichiură, pedichiură), cu excepţia situaţiilor în care se lucrează asupra feţei (spre ex: tratamente cosmetice, ras barbă);

       Evitarea atingerii inutile a suprafeţelor şi obiectelor;

       Evitarea efectuării plăţii în bani atunci când este posibilă utilizarea cardului. Dacă plata se poate face numai în numerar, efectuarea plăţii cu suma potrivită şi dezinfectarea mâinilor după atingerea banilor;

       Evitarea staţionării în unitate după efectuarea plăţii;

       Evitarea frecventării spaţiilor publice atunci când sunt semne sau simptome ale COVID-19.

loading...