Firmele de taxi sucevene, controlate de comisarii de la Protectia Consumatorilor


Intră acum și în grupul de

Comisariatul Judeţean pentru Protecţie Consumatorilor Suceava a efectuat zilele trecute un control privind desfăşurarea activităţii de taximetrie. Potrivit directorului adjunct al CJPC Suceava, Elena Oanea, au fost controlaţi 14 operatori economici, la 12 dintre aceştia constatându-se abateri. Astfel, s-au aplicat un număr de 12 sancţiuni contravenţionale, dintre care un avertisment şi 12 amenzi în valoare de 6.900 lei.

„O bună parte dintre nereguli am putea afirma că ţin de corectitudinea şi profesionalismul conducătorului auto, responsabilitatea purtând-o tot operatorul economic, dar s-au identificat situaţii în care societatea ca atare nu respectă prevederile legale. Spre exemplu, un operator economic din Suceava nu a dotat conducătorii auto cu ecusoane, alte două societăţi au întârziat verificarea metrologică a aparatelor de marcat”, precizează Elena Oanea.

Acesta menţionează că înainte de urcarea în taxi trebuie să fim atenţi dacă pe cele două portiere din faţă a taxiului sunt înscrise tarifele de transport, de zi şi de noapte, în lei pe km, aceste înscrisuri trebuind să fie vizibile de la 5 m depărtare. După urcarea în taxi, consumatorul trebuie să observe dacă este afişat ecusonul cu numele şoferului, fotografia acestuia, societatea la care lucrează, dacă este afişată lista cu tarifele de distanţă, staţionare, pornire, pe timp de zi şi de noapte, să urmărească aparatul de taxat dacă, înainte de pornire, afişează tariful de staţionare la dispoziţia clientului.

Elena Oanea mai subliniază că la ajungerea la destinaţie, după încheierea cursei, taximetristul trebuie să emită bonul fiscal în baza căruia clientul achită cursa. Bonul fiscal reprezintă document pobatoriu în eventualitatea depunerii unei reclamaţii la protecţia consumatorilor.


Intră acum și în grupul de