Întârzieri pe toate tronsoanele autostrăzii A 7. Pentru Pașcani-Suceava proiectantul a promis că urmează să stabilească traseul final săptămâna viitoare

Președintele Partidului Împreună pentru Moldova, fondator al Asociației Împreună pentru A8, Ionel Apostol, care a participat în data de 5 iulie la ședința săptămânală a CNAIR privind progresele efectuate în realizarea autostrăzilor A7 și A 8 a arătat că sunt întârzieri pe toate tronsoanele.

Potrivit acestuia, în ceea ce privește autostrada A7 pe tronsonul Ploiești – Buzău, CNAIR a transmis contractantului de SF și PT o serie de observații, la care se așteaptă un răspuns până în data de 4 august 2021, iar după revizuirea devizului de indicatori pentru valoarea terenurilor din zona Buzău se poate începe licitația  de oferte pentru găsirea unui constructor, fiind estimată lansarea licitației la 45-60 zile.

Ionel Apostol a precizat că din punctul de vedere al anumitor experți din CNAIR, desemnarea câștigătorului poate să dureze, între 4 și 6 luni, ceea ce înseamnă că începerea lucrărilor de construire a acestui tronson, va fi demarată în a doua jumătate a anului 2022.

 În ceea ce privește tronsonul Buzău-Focșani, sursa citată spune că sunt probleme foarte mari la documentația întocmită și predată a studiilor geo mai ales că în interiorul documentației primite de CNAIR au fost găsite peste 60 de fișe aparținând altor lucrări. Totodată, încă nu a fost emis un acord de mediu pentru care data limită este 25.09.2021 și că se preconizează, dar că este puțin probabil, ca lansarea procedurii de licitație pentru atribuirea execuției acestor lucrări, să înceapă în luna octombrie a acestui an,

Pentru tronsonul Focșani – Bacău sunt încă în desfășurare lucrări geotehnice, iar din cei 10.700 de ml au fost finalizați cca 8.100 ml.

„Se lucrează lent, cu trei utilaje din zece contractate. Termenul limită asumat de contractant, firma Consitrans, pentru finalizarea acestor lucrări este 20 septembrie 2021, respectiv patru luni întârziere”, a mai notat Apostol.

El a mai arătat că și SF-ul complet va fi predat până în data de 30 septembrie, considerând că este foarte puțin probabil să se respecte acest termen, iar PT-ul, în data de 7 octombrie, apreciind că este și mai puțin probabil.

„Pe acest tronson există o mare problemă încă nerezolvată: mutarea unei ferme de vaci de cca 1.000 de capete-dezvoltată cu fonduri europene și care produce lapte bio-pe un alt amplasament”, a mai arătat Ionel Apostol.

El adaugă că totuși CNAIR, firma Consitrans și consultantul de mediu spun că acordul de mediu va fi emis pe 20 octombrie, că urmează aprobat HG de indicatori tehnico-economici în maximum o lună după și realizarea caietelor de sarcini și că până în 31 decembrie se va lansa licitația de oferte pentru construire, dar subliniază că termenul stabilit este absolut imposibil de respectat.

Pe tronsonsul Bacău-Pașcani, deși executantul SF-PT, firma Acciona din Spania susține că lucrurile merg foarte bine, există o serie de probleme apărute și din vina contractantului, foarte greu de rezolvat, respectiv revizuirea celor trei noduri-și în special cel din zona Pașcani care necesită o conlucrare cu firma Consitrans- contractantul de pe A8 – Pașcani – Iași-Ungheni, dar și rezolvarea observațiilor emise de CNAIR până în data de 16.07.2021 pentru că studiul geo transmis este incomplet.

Termenul limită pentru predare SF și PT complet este data de 1 august 2021.

„În urma evaluării SEICA (studiul de evaluare al impactului corpurilor de apa-legea292/2018), s-a constatat că există mari probleme la traversarea râurilor Siret și Moldova. Proiectantul a propus ca soluție construirea unui pod hobanat peste râul Moldova, propunere neacceptată de CNAIR din cauza costurilor și a timpului de execuție. Soluția găsită de CNAIR este de a se fora niște puțuri de mare adâncime (200-400m) în speranța găsiri unor pungi de apă subterană cu care să facă alimentarea orașului Roman”, a mai arătat Ionel Apostol care consideră soluția CNAIR drept „fantezistă”.

În ceea ce privește tronsonul Pașcani – Suceava, la mijlocul săptămânii următoare contractantul, firma Search Corporation, a promis finalizarea AMC2, urmând ca imediat după aceea să stabilească traseul final al acestui tronson, respectiv (AMC-final), iar la sfârșitul lunii iulie ar putea începe studiile geotehnice cu șase foreze din șapte contractate.

În ceea ce privește Autostrada A 8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș, pe tronsonul Tg Mureș – Tg Neamț se continuă completarea studiilor geotehnice cu ajutorul procedurii geofizice pe subtronsoanele T2S2S3, T1S3S4, iar termenul asumat este sfârșitul lunii iulie 2021.

Contractantul, firma Acciona, susține că pe 7 august 2021 (cu 7 luni întârziere), va finaliza și preda SF-ul complet, spune Ionel Apostol considerând că este foarte puțin probabil să se și respecte acest termen.

Pe aceeași autostradă, pe tronsonul Tg Neamț – Iași-Ungheni, contractantul SF- PT, firma Consitrans, își asumă termenul de 18 august 2021 pentru stabilirea traseului, iar după AMC-final, contractantul susține că va începe studiile geo pe sectorul Tg Frumos-Lețcani.

„La aceasta ședință nu a participat nici un politician din Moldova și nici asociațiile  agățate de putere. Concluzie:Relația dintre CNAIR, contractanți și celelalte instituții care emit avize și acorduri, Ministerul Mediului, AR, UAT-urile din teritoriu, funcționează anevoios. POLITICIENII MOLDOVENI AU TERMINAT BENZINA!? Băieții au întrat în vacanță!”, a încheiat relatarea Ionel Apostol.

ÎMPREUNĂ PENTRU AUTOSTRĂZILE MOLDOVEI❗Ieri, 05.07.2021 am participat la ședința săptămânală a CNAIR….

Publicată de Ionel Apostol pe Marţi, 6 iulie 2021
loading...