Autostrada A 7 are finanțare teoretică prin PNRR până la Pașcani, dar tronsonul Pașcani-Suceava-Siret nu are încă finanțare pentru execuție-reprezentant al Asociației Împreună pentru A 8

Reprezentantul Asociației Împreună pentru A 8, Cătălin Urtoi, prezentat concluziile de la ședința de luni de la CNAIR privind progresele făcute pentru autostrăzile din Moldova arătând că în ceea ce privește A 7 există, teoretic, finanțare prin PNRR, dar că pentru tronsoanele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret nu este încă asigurată finanțarea.

Astfel, potrivit acestuia, în ceea ce privește  Autostrada A7 – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret, pentru tronsonul Ploiești – Buzău aflat în faza de achiziție publică pentru execuție au fost emise peste 250 de clarificări din partea ofertanților în cadrul licitației, care continuă.

Teoretic acest tronson are finanțare prin PNRR și se așteaptă răspunsul final al Comisiei Europene în septembrie.

Pentru tronsonul Buzău – Focșani studiul geo este întârziat, inclusiv studiul de fezabilitate și proiectul.

Și acest tronson, teoretic, are finanțare prin PNRR și se așteaptă răspunsul final al Comisiei Europene în septembrie.

Pentru tronsonul Focșani – Bacău situația este foarte gravă, după cum s-a exprimat directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță pentru că nu este studiul geo finalizat și nici proiectul.

La fel, și acest tronson are finanțare, teoretic, prin PNRR.

La tronsonul Bacău – Pașcani studiul geo și SF au fost depuse și sunt în analiză la CNAIR, dar că este o problemă cu relocarea puțurilor de mică adâncime în zona râului Moldova soluția fiind realizarea unui pod pe alt aliniament, dacă nu se ajunge la o înțelegere cu Apele Române.

Și acest tronson are teoretic finanțare prin PNRR.

În ceea ce privește tronsonul Pașcani – Suceava – Siret au fost finalizate analizele Multicriteriale și s-a stabilit traseul final astfel că de la Pașcani la intersecția cu drumul spre Rădăuți va fi proiectat la profil de autostradă, iar apoi până la Siret va fi proiectat la profil cu patru benzi.

Acest tronson nu are finanțare pentru execuție, arată Cătălin Urtoi.

În ceea ce privește Autostrada A8 pentru tronsonul Tg.Mureș – Tg.Neamt s-a hotărât ca SF-ul să fie predat luni 9 august 2021, în loc de sâmbăta 7 august 2021 și că pentru prima dată s-a făcut vorbire la acest tronson de emiterea Acordului de Mediu și lansarea caietului de sarcini în luna Decembrie 2021 pentru Proiectare + Execuție, iar directorul general al CNAIR a atenționat proiectantul spaniol că nu mai este loc de întors și că societatea civilă din Moldova este cu ochii pe ei.

La acest tronson există, teoretic, o finanțare prin PNRR pentru capetele Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Tg.Neamt – Moțca, dar se așteaptă răspunsul final de la Comisia Europeană în luna septembrie.

Pentru segmentul Miercurea Nirajului – Leghin (cca 150 km) nu este finanțare.

Pentru tronsonul Pașcani – Iași – Ungheni se execută studii geo de verificare de către CESTRIN pe aliniamentul SF-ului din 2011 și se așteaptă finalizarea traseului definitiv și intrarea celor de la Consitrans cu utilaje pentru studiile geo.

Pentru acest tronson nu există încă finanțare pentru execuție.

În ceea ce privește Autostrada A13 aceasta este în faza de analiza multicriteriala a traseului și nu are finanțare pentru execuție, a menționat Urtoi.