Ministrul Daniel Cadariu, după ce Blue Air a suspendat toate zborurile până luni, transmite pasagerilor afectați cum pot să-și recupereze banii sau să beneficieze de servicii alternative

Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Daniel Cadariu, a transmis, marți seara, că pasagerii afectați de decizia Blue Air de a suspenda toate zborurile până luni că aceștia beneficiază de drepturi pentru a-și recupera banii sau să beneficieze de servicii alternative, după caz.

„Având în vedere situația generată de compania Blue Air prin decizia de suspendare a tuturor zborurilor din România, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului dorește să informeze călătorii cu privire la drepturile lor:

– Turiștii care au luat pachete de vacanță de la agențiile de turism sunt rugați să ia legătura cu acestea. În baza OG nr.2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative, agenția de turism este responsabilă pentru executarea pachetului și să ofere servicii alternative.

– Călătorii care au achiziționat direct bilete de la Blue Air își pot recupera banii și compensațiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor”, a transmis ministrul.

Compania Blue Air Aviation a anunțat marți că sistează toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022 din cauza unei popriri a conturilor de către Ministerul Mediului.

„Din păcate, această blocare a tuturor conturilor bancare ale Blue Air a venit la scurt timp după declarațiile publice și instigările directe de „nu mai cumpăra bilete Blue Air” propagate în spațiul public de către un reprezentant cu rang înalt al statului româm, respectiv președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), au condus la distrugerea semnificativă a încrederii pasagerilor în Blue Air, generând pierderi de peste 5 milioane de euro, prin reducerea volumului de vânzări bilete, la creșterea presiunii din partea furnizorilor cheie ai societății Blue Air Aviation S.A. de a achita sumele necesare operării zilnice în avans (lucru imposibil acum, în condițiile popririlor tuturor conturilor societății) și la blocarea tuturor discuțiilor purtate la Londra de acționariatul Blue Air cu 2 mari firme de investiții interesate în intrarea în acționariatul Blue Air și sprijinirea societății în recuperarea pierderilor suferite în cei 2,5 ani în care a trecut prin cele mai mari dificultăți din întreaga istorie a industriei aeronautice mondiale”, potrivit comunicatului de presă al companiei aviatice.