Intră acum și în grupul de
Asocierea Best Consulting & Design SRL –Ingeneria Especializada Obra Civil E Industrial SA, proiectantul pentru lotul Suceava-Vatra Dornei a Autostrăzii Nordului, a solicitat încetarea anticipată a contractului cu mai puțin de cinci luni înainte de termenul de predare a studiului de fezabilitate.
Dintre cele trei loturi, Baia Mare-Bistrița, Bistrița-Vatra Dornei și Vatra Dornei-Suceava, proiectarea la lotul Vatra Dornei-Suceava este și cea mai avansată, având termen de finalizare 25 februarie 2023.
Potrivit datelor CNAIR, asocierea a transmis în aprilie 2022 documentația privind Analiza Multicriterială – etapa 1, revizia 2, iar în 5 mai 2022 a fost avizată în cadrul CTE CNAIR S.A.
Ulterior, în data de 08 iunie 2022 a a fost înaintată și Analiza Multicriterială Etapa 2 și analiza comparativă între drum expres și autostradă, iar în data de 1 septembrie a fost avizată varianta de traseu Alternativa 2.4 în cadrul CTE CNAIR S.A.
Ulterior, în data de 29 septembrie, prestatorul a solicitat încetarea anticipată a contractului conform prevederilor OUG 64/2022. Astfel, prin prezentarea ofertelor actualizate pentru realizarea contractului de servicii s-a constatat că valoarea actuală a propunerii financiare actualizate depășește cu 52% valoarea inițială a contractului de achiziție rezultând astfel imposibilitatea reechilibrării contractuale în baza OUG 64/2022.
Nota prin care s-a constatat încetarea amiabilă a contractului a fost semnată miercuri, iar CNAIR urmează să lanseze o nouă procedură de achiziție în vederea finalizării lucrării de proiectare.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat, la începutul lunii septembrie că s-au semnat contractele de finanțare pe bani europeni pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru lotul de autostradă Bistrița – Vatra Dornei, în valoare de 19,3 milioane lei și pentru lotul 3 de autostradă Vatra Dornei – Suceava, în valoare de 17, 9 milioane.
Președintele Flutur a reamintit că pe tronsonul Vatra Dornei – Suceava, la acest moment, este ca opțiune un traseu prin localitatea Dorna Arini, cu tunel prin munte spre Stulpicani, Frasin și s-ar face legătura cu centura orașului Gura Humorului, urmând un traseu prin zona parcului Ariniș, paralel cu râul Moldova după care traseul continuă prin Capu Codrului, Berchișești, Moara, Sf. Ilie.