Acțiune de prevenire a agresivității și violenței în mediul școlar derulată la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” din Rădăuți


Intră acum și în grupul de

La Colegiul Național “Eudoxiu Hurmuzachi” s-a finalizat Campania R.E.S.P.E.C.T. , ediția a IX-a, desfășurată în perioada 30 Ianuarie – 03 Februarie 2023, sub egida: „Fii bun de câte ori este posibil. Întotdeauna este posibil!”.

Campania de prevenire a violenței – R.E.S.P.E.C.T. este inițiată de I.S.J. Suceava, prin Inspector școlar pentru educație permanentă prof. Tatiana Vîntur, și are scopul de a preveni agresivitatea și violența în mediul școlar prin exersarea comportamentelor și atitudinilor civilizate în mediul școlar și în afara acestuia, astfel încât copiii/elevii să se manifeste cu responsabilitate, să fie capabili să-și gestioneze emoțiile, în deplină siguranță, printr-o atitudine tolerantă, preventivă, comunicând activ, asertiv și nonviolent.

Componentele campaniei sunt: Responsabilitate. Educație. Siguranță. Prevenție. Emoție. Comunicare. Toleranță.

Pe parcursul săptămânii nonviolenței, la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi”, sub coordonarea domnului director prof. dr. Puiu Adrian – Nicolae, a doamnei director adjunct prof. Lăzărescu Luminița și a CPPE prof. Leon-Postolache Miriam, s-au desfășurat 21 de activități specifice, care au avut menirea de a duce la realizarea scopului campaniei – și anume identificarea formelor sub care se manifestă bullyingul elev-elev în cadrul colegiului, a nivelului de manifestare și dimensiunilor fenomenului la diferite nivele de școlarizare, dar și a formelor de prevenție și intervenție ale acestui fenomen – și s-au adresat elevilor, cadrelor didactice, părinților, comunității, având sprijinul partenerilor: Inspectoratul Școlar Județean Suceava, CSE, Asociația de Părinți de la CNEH, Cabinetul de Asistență psihopedagogică al CNEH, Baroul Suceava, Biblioteca CNEH.

Activitățile desfășurate au vizat familiarizarea elevilor cu terminologia, prin trasarea unor delimitări conceptuale, conștienizarea existenței mai multor forme de bullying, completarea unui chestionar adresat unui numar de 693 elevi din clasele V-XII, 30 de cadre didactice,150 de părinți, rezolvarea unor situații-problemă prin asumarea unor roluri diferite, recunoașterea principalelor cauze care determină recurgerea la bullying, dezbaterea efectelor acestui fenomen asupra tinerilor și analizarea mijloacelor de stopare ale acestuia.


Intră acum și în grupul de