Intră acum și în grupul de
Directorul general adjunct al CNAIR, pentru pregătirea de proiecte și verificarea calității, Gabriel Budescu, care a participat, joi, la sediul Consiliului Județean Suceava la o ședință cu autoritățile locale și instituții implicate pentru realizarea autostrăzii Pașcani-Suceava-Siret, a cerut sprijinul primarilor pentru identificarea proprietarilor de pe traseul autostrăzii.
„Mulțumesc președintelui Consiliului Județean Suceava care a răspuns prompt solicitării noastre. Ne bazăm pe sprijinul dumnealui și pentru execuția lucrărilor, execuție care nu va fi simplă. Pe lângă traficul de tranzit spre și dinspre Ucraina, pe parcursul lucrărilor va fi și traficul generat de șantier aspect care nu este de neluat în seamă. Fără un pic de deranj nu vom putea avea finalizată această autostradă”, a spus Budescu.
El a cerut primarilor să-și aducă aportul în a ajuta cu identificarea proprietarilor.
„Știu că nu aveți cadastru, dar acolo unde este posibil să avem măcar un minim de informații din Registrul Agricol să știm care sunt proprietarii. Indiferent cum, această investiție va merge mai departe. Este o investiție strategică la nivelul Guvernului României și ea trebuie să meargă mai departe mai ales în contextul a ceea ce se întâmplă în Ucraina”, a spus reprezentantul CNAIR.
El a mai arătat că dacă nu se face un efort suplimentar atât prin prestatori și subcontractanții pe partea de topo și cadastru și primarii să ajute cu aceste informații minime pe care le au la dispoziție va fi o presiune mai mare la începutul lucrărilor pentru că vor intra constructorii în șantier și atunci oamenii vor fi nemulțumiți.
„Dacă se va suprapune și cu perioada electorală de anul viitor cu atât mai mult nu ne dorim nici unii nici alții să avem discuții de genul acesta”, a spus Budescu.
El a spus că s-a mai trecut prin asemenea situații pe A 7 până la Pașcani și a arătat că e important să fie făcute de autorități dezmembrările și intabulările pentru ca proprietarii să-și primească actele și apoi să fie emisă HG pentru exproprieri, iar proprietarii să-și primească banii cât mai repede și să nu se mai apuce să facă investiții în culturi agricole pentru că ar fi frustrant ca apoi să intre constructorii peste culturi.
Budescu a arătat că gradul de identificare a proprietarilor este mic în unele localități, de 10-15 la sută, dar că sunt localități și cu 90 la sută grad de identificare.
O situație deosebită este la Salcea unde gradul de identificare este de 18 la sută și urmează ca vineri să fie făcută o întâlnire la fața locului pentru a se găsi cea mai bună formulă pentru identificarea rapidă a proprietarilor.
Potrivit lui Budescu, tronsonul Pașcani-Suceava va fi împărțit în două loturi, în timp ce tronsonul Suceava-Siret în trei loturi în condițiile în care ultimul lot de la DN 2 H la Siret finanțarea va fi asigurată dintr-un alt fond al UE față de Programul Operațional Transporturi.
Intră acum și în grupul de