Colectivul de părinți din Broșteni cere Ministerului Educației și ISJ Suceava diversificarea profilurilor de specializare la Liceul „Nicolae Nanu” din oraș


Intră acum și în grupul de

Colectivul de părinți din orașul Broșteni s-a adresat Ministerului Educației și Inspectoratului Școlar Județean Suceava solicitând diversificarea profilurilor de specializare la Liceul „Nicolae Nanu” din oraș, arătând că în prezent liceul oferă doar profilul de „matematică-informatică”, fiind ignorate nevoile absolvenților de gimnaziu care în aceste condiții trebuie să meargă la liceu la Borca în județul Neamț, la Vatra Dornei sau la Suceava.

„Ne adresăm cu o situatie deosebit de importantă și urgentă referitoare la sistemul educațional aparținând Liceului „Nicolae Nanu” din localitatea Broșteni. Dorim să evidențiem cu regret o lipsă evidentă de diversitate privind profilurile de specializare oferite elevilor care termină clasa a 8-a. În prezent, liceul  oferă doar un singur profil de matematică-informatică, ignorând nevoile și interesele unui număr semnificativ de elevi care nu au o înclinație sau aptitudini specifice pentru aceste specializări. Din păcate, acest lucru a dus la consecințe negative, cum ar fi rate scăzute de promovare a examenului de Bacalaureat, ceea ce afectează în mod direct viitorul academic și profesional al elevilor, aspecte ce pot fi ușor verificate”, se arată în petiția transmisă Ministerului Educației și ISJ Suceava.

Mai mult, în această petiție, semnatarii atrag atenția asupra unor practici inacceptabile ale conducerii școlii, în special activitatea directoarei Ilisescu, care, de mai mulți ani, nu își îndeplinește atribuțiile corespunzător.

„Vă menționăm faptul că orele de informatică sunt puse în prima parte a zilei pentru a nu se prezenta, chemând elevii de la ora 9/10 încasând drepturi salariale necuvenite. Cu atât mai mult, liceul este dotat cu calculatoare de ultima generație însă este inadmisibil să nu aiba cine să predea. Eforturile de îmbunătățire a școlii se bazează foarte mult pe un management de calitate, iar directoarea are sarcina stabilirii unei viziuni clare pentru îmbunătățirea școlii și de a asigura învățarea elevilor pentru a crește gradul de promovabilitate. Un bun director trebuie să aibă o pregătire complexă, să fie în același timp un bun specialist, să aibă talent organizatoric, un larg orizont cultural capacitate de mobilizare și motivarea colectivului la îndeplinirea sarcinilor, ori în cazul de față vorbim de ani întregi în care această doamnă efectiv nu s-a prezentat la orele de informatică pe care aceasta ar trebui sa le desfășoare și pentru care este plătită (aspect pe care noi părinții îl cunoaștem de ani)”, se precizează în petiție.

Semnatarii subliniază că majoritatea elevilor care termină clasa a 8-a sunt nevoiți să facă naveta către comuna Borca, Vatra Dornei sau Suceava, pentru a-și continua studiile în profiluri de interes, deoarece liceul nu oferă alternative viabile, apreciind că situația este generată de motivele personale ale conducerii „deoarece în felul acesta își pastrează catedra încasând luna, de luna, salarii necuvenite”.

„Având în vedere aceste aspecte, noi, Colectivul Părinților din orașul Broșteni, vă solicităm intervenția urgentă pentru introducerea a cel puțin două profile de învățământ la Liceul Nicolae Nanu Broșteni: 1) Filologie și 2) Resurse Naturale și Protecția Mediului. Aceste profile ar oferi elevilor opțiuni suplimentare și ar contribui la creșterea calității educației în comunitatea noastră. Solicitam să actionați în consecință, pentru binele și dezvoltarea educației în orașul Broșteni”, se arată în finalul petiției.


Intră acum și în grupul de