Jumatate din reclamatiile la adresa firmelor de termopane inregistrate la CJPC Suceava, in acest an, vizeaza SC AUFBAU SRL

Firmele care execută şi montează termopane la nivelul judeţului Suceava continuă să facă obiectul unui număr consistent de reclamaţii înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava.

Potrivit comisarului şef al CJPC Suceava, Elena Oanea, dacă la nivelul întregului an 2010 s-au înregistrat un număr de 44 reclamații în acest sens, anul acesta, pană în prezent s-au înregistrat deja un număr de 50 plângeri de la consumatori, 24 dintre acestea vizând operatorul economic SC AUFBAU SRL Suceava, care deşi a fost sancționat cu amendă contravențională în mai multe rânduri, valoarea acestora ridicându-se la 19.000 lei şi s-au stabilt măsuri reparatorii, acesta continuă să
încalce normele în vigoare.

“12 dintre reclamaţii s-au înregistrat în luna august și sunt în curs de cercetare.Toate reclamațiile vizează faptul că acest operator economic încheie contracte cu clienții, de cele mai multe ori încasează întreaga valoare a lucrării sau o cotă parte ca avans și nu execută lucrările. Sunt trecute o lună sau două de la termenul de execuție prevăzut fără ca societatea să se achite de obligațiile contractuale.O altă practică ilegală a acestuia este faptul că nu eliberează document fiscal (bon,chitanță, factură) menționand doar pe contract suma încasată. Cu acest aspect vom sesiza organele fiscale”, informează şeful CJPC Suceava, într-un comunicat de presă.

Oanea mai precizează că CJPC Suceava are în vedere faptul că abaterile au caracter repetabil și se constituie ca o practică comercială incorectă, înșelătoare,societatea riscând amenzi între 5000-50.000 lei și oprirea definitivă a actvității. “

Importante sunt, însă, problemele consumatorilor care trebuie rezolvate, fie prin executarea imediată a lucrărilor, fie prin restituirea contravalorii acestora. Rugăm pe aceasta cale consumatorii să efectueze astfel de lucrari numai pe bază de contract, să solicite factura în momentul achitării unui avans sau contravalorii lucrării şi de asemenea şi, foarte important, să solicite încheierea unui proces verbal de recepţie la finalizarea lucrării.

De asemenea, consumatorii trebuie să analizeze cu atenţie contractul, să aleagă materialele, subansamblele în cunoştinţă de cauză (acestea sunt de calităţi diferite, prezintă caracteristici diferite-coeficient de transfer termic, factor de transparenţă a sticlei, durata medie de utilizare, şi ,evident, şi preturile sunt proporţionale), să analizeze devizul întocmit, schiţa lucrării”, atrage atenţia comisar-şef Elena Oanea.

Totodată, ea face apel la consumatorii suceveni să verifice dacă în contract sau în anexele acestuia se precizează cu exactitate operaţiile care se efectuează la beneficiar: dacă se execută şi finisarea pervazului, montarea glafului, îndepărtarea resturilor de materiale rezultate din procesul de montaj, toate acestea constituind tot atâtea obligaţii ale prestatorului de servicii, dacă sunt prevăzute în contract.

.