Recenzorii suceveni sunt pregatiti sa culeaga date de la locuitorii judetului

La Suceava, nu s-au înregistrat situaţii deosebite privind persoanele selectate pentru a face activitatea de recenzare, a declarat, miercuri, prefectul judeţului Suceava, Sorin Arcadie Popescu, care a precizat că doar şase recenzori suceveni s-au retras, invocând diverse motive, aceştia fiind înlocuiţi cu rezervele.

Potrivit reprezentantului Guvernului în teritoriu, în ziua precedentă
începerii Recensământului Populaţiei şi al Locuinţelor, recenzorii suceveni şi-au inspectat sectoarele şi au distribuit materiale informative despre recensământ.

Popescu a spus că în judeţul Suceava vor fi implicate în recensământul populaţiei şi locuinţelor 3.510 persoane, din care 22 sunt responsabili de circumscripţie urbană, 548 sunt recenzori şefi, un număr de 2.936 sunt recenzori, iar 15 recenzori vor face ancheta de control.

Prefectul a subliniat că a dispus ca la fiecare primărie din judeţ cât şi la Prefectură să funcţioneze serviciu de permanenţă privind recensământul la care locuitorii pot suna pentru a confirma calitatea recenzorilor sau doresc alte informaţii legate de recensământ. El a menţionat că serviciul de permanenţă va funcţiona între orele 8-20, pe toată perioada culegerii datelor în cadrul recensământului general al populaţiei şi locuinţelor. „Toate persoanele care au dubii asupra calităţii de recenzor acreditat a celui care le solicită informaţii, sau au alte neclarităţi privind procesul de recenzare, pot suna la primăria din unitatea administrativ teritorială unde îşi au domiciliul”, a spus reprezentantul Guvernului în teritoriu, arătând că lista completă a numerelor de telefon pentru serviciile de permanenţă este postată pe site-ul Prefecturii Suceava.

Totodată, prefectul a făcut un apel către populaţia judeţului Suceava să furnizeze în mod corect toate datele prevăzute în formularele de recenzare şi a menţionat că refuzul de a oferi informaţii sau împiedicarea recenzorilor de a înregistra datele se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 5.000 de lei.