Acasă Actualitate Final de an aglomerat la RAR Suceava

Final de an aglomerat la RAR Suceava


Intră acum și în grupul de

Angajaţii Registrului Auto Român (RAR) Suceava lucrează în ultima perioadă într-un ritm mai alert pentru a soluţiona toate solicitărilor de certificare a autenticităţii autovehiculelor înregistrate la RAR. „Facem tot posibilul să onorăm toate solicitările. Lucrăm într-un ritm mai alert”, a declarat şeful RAR Suceava, Tiberiu Lupu, precizând că nu a fost decisă prelungirea programului, dar că se lucrează totuşi şi peste program dacă se impune.

Angajaţii Registrului Auto Român (RAR) Suceava lucrează în ultima perioadă într-un ritm mai alert pentru a soluţiona toate solicitărilor de certificare a autenticităţii autovehiculelor înregistrate la RAR. „Facem tot posibilul să onorăm toate solicitările. Lucrăm într-un ritm mai alert”, a declarat şeful RAR Suceava, Tiberiu Lupu, precizând că nu a fost decisă prelungirea programului, dar că se lucrează totuşi şi peste program dacă se impune.



Potrivit acestuia, numărul solicitărilor de certificare a autenticităţii în vederea reînmatriculării sau înmatriculării autovehiculelor au crescut, de la 80-90 de cereri pe zi la 130-140 pe zi. „Practic, numărul de prestaţii aproape s-a dublat”, a spus Lupu. El a spus că situaţia a fost generată de posibila modificare a legislaţiei privind taxa de primă înmatriculare.

Taxa de poluare auto a fost adoptată, în 15 decembrie, de Camera Deputaţilor, care a fost forul decizional în cazul acestui proiect, astfel că, odată promulgată, legea va intra în vigoare iar românii care cumpără o maşină pentru care nu s-a plătit o astfel de taxă o vor achita cu ocazia primei vânzări. “Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iniţiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor, a fost aprobat de Camera Deputaţilor în şedinţa de joi şi va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial al României”, se arăta într-un comunicat din 15 decembrie al ministerului.

Actul normativ prevede, pe de-o parte, o reducere a taxei de poluare cu până la 25 la sută faţă de variantele anterioare, astfel că cei care au plătit-o în vechea formă pot cere rambursarea diferenţei.

Pe de altă parte, noua lege încearcă să aplice principiul “poluatorul plăteşte”, astfel că noua taxă de poluare “va fi plătită, o singură dată, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cât şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă”. “Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce intră în vigoare această lege”, arăta Ministerul Mediului, în comunicatul citat.


Intră acum și în grupul de



Exit mobile version