Controale din ordinul prefectului la primariile sucevene care nu au platit insotitorii persoanelor cu handicap in 2011

Prefectul de Suceava, Sorin Arcadie Popescu, a dispus, prin ordin, înfiinţarea a două comisii mixte care să verifice modul de finanţare şi de plată a asistenţilor personali în anul 2011, în condiţiile în care unele primării din judeţ au încheiat anul cu excedent bugetar, dar nu au achitat aceste drepturi.

Potrivit reprezentantului Guvernului în teritoriu, unele unităţi administrativ-teritoriale au avut în anul 2011 excedent bugetar pe de o parte, iar pe de altă parte însoţitorii persoanelor cu handicap din respectivele localităţi au reclamat că nu le-au fost plătite drepturile salariale.

Popescu a menţionat că va fi verificat modul de finanţare şi de plată a asistenţilor personali în comunele Baia, Cornu Luncii, Drăguşeni, Dolheşti, Dumbrăveni, Forăşti, Frătăuţii Noi, Grăniceşti, Horodniceni, Rădăşeni, Salcea, Vadu Moldovei, Udeşti şi Zvoriştea, iar rezultatul acestor controale, concluziile şi măsurile propuse vor fi prezentate de comisii până marţi.

Comisiile mixte sunt formate din reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului-judeţul Suceava, ai Agenţiei judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava şi ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Suceava fiind coordonate de către şeful Corpului de Control al Prefectului.