Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, se pregătește să scoată la licitație execuția variantei de ocolire Gura Humorului


Intră acum și în grupul de

Consiliul Județean (CJ) Suceava devine primul consiliu județean din România care va prelua de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) execuția unui tronson de autostradă, respectiv varianta de ocolire a orașului Gura Humorului.

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, a declarat vineri, pentru News Bucovina, că pe 17 iulie 2025, Consiliul de Administrație al CNAIR urmează să aprobe protocolul de colaborare cu CJ Suceava pentru realizarea acestui proiect.

Semnarea protocolului va permite demararea procedurilor de licitație pentru desemnarea executantului lucrării după data de 21 iulie 2025.

Decizia a fost avizată în ședința CJ Suceava din 26 iunie 2025, în contextul în care varianta de ocolire Gura Humorului este esențială pentru reducerea aglomerației pe DN 17 și creșterea siguranței rutiere prin devierea traficului greu și de tranzit.

Președintele Șoldan a subliniat că traficul intens din zona Gura Humorului generează ambuteiaje majore, afectând atât durata călătoriilor, cât și siguranța circulației.

Proiectul va contribui la conectarea loturilor 2 (Bistrița – Vatra Dornei) și 3 (Vatra Dornei – Suceava) ale drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, facilitând fluidizarea traficului și dezvoltarea transportului în județ.

Studiul de fezabilitate, aprobat prin Hotărârea CJ Suceava nr. 40/2024 și Hotărârea Guvernului nr. 302/2024, estimează valoarea investiției la 2.698.841.000 lei (inclusiv TVA), din care 2.318.152.000 lei reprezintă costurile de construcție și montaj, pentru un tronson de 10,142 km.

Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027, bugetul de stat și alte surse legale, deși sursa exactă pentru proiectare și execuție nu a fost încă stabilită.

Proiectul va fi implementat în două etape, în sistem „half profile”:

Etapa I: Realizarea unui sens de mers Păltinoasa – Frasin, cu o platformă de 13,4 m lățime (1+1 benzi), funcționând ca drum național, finanțat prin Programul Transport 2021-2027.

Etapa II: Completarea sensului Frasin – Păltinoasa, inclusiv noduri rutiere și dublarea viaductelor, cu finanțare post-2027, integrând varianta în drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava.

La solicitarea CJ Suceava din 8 mai 2025, CNAIR a transmis propunerea de acord de parteneriat, avizată favorabil de Ministerul Transporturilor. Acordul vizează proiectarea și execuția Etapei I, urmând a fi încheiat între CNAIR și UAT Județul Suceava, prin CJ Suceava.

Varianta de ocolire Gura Humorului va elimina ambuteiajele din centrul orașului, va îmbunătăți vitezele de circulație și va sprijini dezvoltarea infrastructurii rutiere a județului, contribuind la conectivitatea regională în cadrul drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava.


Intră acum și în grupul de