Elevii de la Colegiul “Alexandru cel Bun” din Gura Humorului au celebrat “Ziua europeana a limbilor”

Elevii de la Colegiul “Alexandru cel Bun” din Gura Humorului au susţinut în perioada 24-28 septembrie 2012, o serie de activităţi menite să marcheze “Ziua Europeană a Limbilor”, informează într-un comunicat de presă, Luminiţa Cîmpan, profesor în cadrul colegiului humorean.

Potrivit acesteia, activităţile desfăşurate au demonstrat din nou importanţa multiculturalităţii şi a plurilingvismului în devenirea elevilor de gimnaziu şi de liceu.

„Fie că a fost vorba despre cunoaşterea colegiului de către elevii de clasa a IX-a de la profilul Ştiinţe sociale, prin întrebări şi indicii în limba engleză care să-i determine să descopere, fie că a însemnat îmbogăţirea cunoştinţelor despre Uniunea Europeană, activităţile au solicitat elevii să utilizeze cunoştinţele de limba engleză şi să socializeze.

Aspectele despre Marea Britanie prezentate prin intermediul filmului şi informaţiile prezentate de elevi despre limbile europene şi clasificarea acestora au constituit forme de relaţionare cu referire la cultura europeană. Proiectele despre Grecia, Rusia, Marea Britanie, Franţa şi Statele Unite ale Americii au implicat elevii în a se informa, în a identifica simboluri şi embleme specifice şi nu în ultimul rând în a dobândi cunoştinţe în plus despre aceste entităţi culturale. Prin dialogurile animate susţinute în diverse limbi, bobocii din clasa de Filologie au făcut cunoştinţă cu ceilalţi colegi din clasă”, arată Luminiţa Cîmpan.

Ea precizează că Commonwealth, universul vorbitorilor de limba engleză, a fost obiectivul elevilor de gimnaziu care, împreună cu elevii clasei a XII-a de la Matematică- Informatică au realizat postere despre anumite ţări membre: SUA, Australia, Noua Zeelandă, Africa de Sud şi Canada vizualizate ulterior de ceilalţi elevi ai colegiului într-o expoziţie. Informaţiile despre rolul acestei asociaţii mondiale de naţiuni care colaborează pentru promovarea drepturilor omului, democraţiei şi dezvoltării economice i-au determinat să afle mai mult.

“Ca un feedback al călătoriilor din vacanţă, elevi din diverse clase au fost invitaţi să comunice celorlalţi momente speciale, limbi utilizate, cultură, obiective din ţările vizitate în vara acestui an. Este vorba despre Germania, Austria, Franţa, Marea Britanie, Italia, Spania, Olanda, Croaţia şi Canada. Călătoria ca sursă de cunoaştere şi devenire a fost prezentată de fiecare dintre cei 7 elevi prezenţi în faţa publicului din aula colegiului.

În fiecare an încercăm să oferim altceva elevilor, să-i implicăm şi mai mult, să le deschidem orizontul cunoaşterii astfel încât să rămână cu infomaţii utile despre Europa şi despre lume”, se mai arată în document.

loading...