Aplicatii comerciale finantate cu pana la 2,5 milioane Euro prin eContent

Altfel spus, Uniunea Europeana ne ofera tot sprijinul, dar depinde de noi sa il folosim la justa valoare. Continutul digital este cel care pune in valoare infrastructura de comunicatii si justifica investitiile facute in sistemele informatice, asigurand utilizarea acestora la intreaga capacitate.

Coordonatorul programului din partea Comisiei Europene va va prezenta conditiile concrete pentru depunerea de aplicatii, etapele si calendarul. Proiectele vor fi realizate in regim de cofinantare si subliniez ca este vorba de aplicatii comerciale, care se pot autosustine dupa incheierea finantarii. Avand in vedere ca mobilitatea este din ce in ce mai importanta, v-as sugera sa va orientati, spre exemplu, catre servicii pentru utilizatorii de telefonie mobila carora le pot fi transmise in timp real informatiile de care au nevoie, cum ar fi cele privind starea drumurilor, despre trafic sau care le permit sa aleaga o anumita ruta folosind sisteme GPS. De asemenea, transmiterea in timp real a datelor de identificare a persoanelor suspecte prin accesarea bazelor de date ale institutiilor responsabile sau monitorizarea imaginilor pentru alegerea unei rute alternative in cazul in care traficul este blocat, sunt alteexemple de aplicatii care ar putea fi dezvoltate. Asadar nu vorbim de servicii de eGovernment, care sunt puse la dispozitia cetatenilor, gratuit, de institutiile publice.” a declarat Dan Nica, Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, astazi, 12 martie 2004, in deschiderea intalnirii de prezentare a programului european eContent in Romania.

„Unul din obiectivele majore ale programului eContent consta in crearea unei societati informationale europene mai practice si care sa beneficieze de o vizibilitate crescuta. Astfel, imbunatatirea accesului la serviciile publice electronice inseamna, in primul rand, ca sectorul public da aceste informatii pentru a fi folositoare in dezvoltarea economica. Participantii la program vor fi capabili sa furnizeze servicii similare, armonizate sub aceleasi standarde, dar continutul digital va fi adaptat culturii si nevoilor consumatorului local. La program participa 31 de tari din care 15 sunt state membre, 10 – in curs de aderare, tarile membre EFTA, precum si Bulgaria, Romania si Turcia. De asemenea, participa organizatii publice, private si non-profit. Sunt doua tipuri de proiecte la care se poate aplica, cele demonstrative – a caror valoare maxima este de 2,5 milioane Euro pe proiect, cu un numar de 5-8 parteneri din cel putin doua tari diferite – si proiectele de fezabilitate. Acestea s-au dovedit a fi cele mai populare in randul tarilor candidate, contributia necesara fiind mai mica – avand in vedere ca plafonul maxim este de 200.000 de Euro pe proiect, la un numar de 2-4 parteneri din minim doua state diferite. Finantarea asigurata de Comisia Europeana acopera 50% din valoarea proiectelor. Programul eContent se defineste prin dimensiunea sa de afaceri, prin parteneriat – fie ca vorbim de cel public – privat, fie de cel intre producatorii de continut digital si cei specializati in lingvistica, precum si prin faptul ca proiectele vor fi dezvoltate folosind ca suport tehnologii deja existente. Asadar, eContent nu este un program de cercetare-dezvoltare si nici nu presupune o simpla traducere de continut digital dintr-o limba europeana in alta.” a subliniat coordonatorul programului eContent din partea Comisiei Europene, Massimo Garribba.

In perioada 2001-2003, 85% din proiectele finantate prin eContent au fost cele demonstrative, 5% au constat in proiecte de fezabilitate, iar 10% masuri asociate. 50% din organizatiile din cele 31 state participante, au fost intreprinderi mici si mijlocii, 30% institutii publice, iar 20% organizatii nonprofit si universitati.

Programul eContent a fost adoptat ca parte a planului de actiuni eEurope, in decembrie 2000, cu un buget de 100 milioane Euro pentru perioada 2001-2005. Programul se adreseaza companiilor care produc, editeaza si comercializeaza continuturi online, furnizorilor de acces la Internet, administratiilor guvernamentale, institutiilor de invatamant, institutiilor publice si colectivitatilor locale. Proiectele eContent au la baza parteneriate constituite din cel putin 2 entitati diferite, una publica si una privata, din tari diferite. Romania este parte la programul eContent din anul 2003.