“Preocupări ale învățământului sucevean în anul Centenarului Marii Uniri”, tema Cercului Pedagogic al învățătorilor de la Liceul Tehnologic Cajvana

Anul 1918 reprezintă în istoria poporului român anul triumfului idealului naţional, anul încununării victorioase a lungului şir de lupte şi sacrificii umane şi materiale pentru făurirea statului naţional unitar.

Ceea ce la 1600 (prin fapta lui Mihai Viteazul) fusese doar o clipă de vis, la 1 Decembrie 1918 devenea realizarea sublimă a acestui popor.

„În această zi – scria Nicolae Iorga – a sosit un ceas pe care-l aşteptam de veacuri, pentru care am trăit întreaga noastră viaţă naţională, pentru care am muncit şi am scris, am luptat şi am gândit. A sosit ceasul în care cerem şi noi lumii dreptul de a trăi pentru noi, dreptul de a nu da nimănui, ca robi, rodul ostenelilor noastre”.

Importanța acestui eveniment și sacrificiul soldaților români pentru realizarea acestui ideal ne fac datori să celebrăm prin activități specifice la nivelul fiecărei școli.

Prin astfel de activități, elevii devin părtași la istoria națională a României și prin afirmarea sentimentului patriotic, ei sunt purtătorii valorilor și tradițiilor românești. Spiritul național este în inima fiecărui român, dar cu ocazia centenarului, sufletul român trebuie să vibreze și mai mult odată cu îndeplinirea visului secular al tuturor românilor.

Viitorii cetățeni ai țării, conducătorii zilei de mâine, trebuie să pornească în viață cu fundamente morale puternice, care au la bază dragostea pentru patrie și mândria de a fi român.

Cu ocazia desfășurării Cercului Pedagocic al învățătorilor din semestrul I, marți, 13 noiembrie a.c., cadrele didactice din învățământul primar de la Liceul Tehnologic “Ștefan cel Mare” din Cajvana au sărbătorit cum se cuvine acest eveniment.

Tema acestui semestru, “Preocupări ale învățământului sucevean în anul Centenarului Marii Uniri”, a fost destul de generoasă oferind învățătoarelor, susținătoare ale lecțiilor demonstrative: prof. înv.primar Dranca Minodora ( Clasa Pregătitoare A) – activitatea “România, Țara mea!”, prof.înv.primar Rotar Nicoleta ( clasa I A) – activitatea “Eu sunt român !”, învățătoare Tomescu Ștefănica ( clasa a II-a B) – activitatea “Am fost și eu la Alba Iulia”, învățătoare Pîțu Casandra ( clasa a III-a A) – activitatea “Tricolorul Unirii” și prof.înv.primar Savu Adriana ( clasa a IV-a C) – activitatea “Țara natală, însemnele țării / România, membră a Uniunii Europene”, să desfășoare lecții care să dezvolte spiritului civic al elevilor  prin implicarea lor în activități cu caracter divers (lectură, educație civică, istorie, dezvoltare personală, muzică, dans, teatru, desen, comunicare în limba română), urmărind de asemenea implementarea gândirii că în pofida vicisitudinilor timpului, românul a luptat întotdeauna pentru idealurile sale.