Alimente-minune care combat astenia de toamnă

Odată cu trecerea de la sezonul cald la cel rece, organismul uman resimte o stare de oboseală intensă și prelungită, însoțită de slăbiciune fizică și scăderea capacității de lucru intelectual.

Care sunt alimentele ce ne ajută să luptăm cu astenia de toamnă și ne dau un tonus energetic ridicat pentru a putea duce la îndeplinire sarcinile zilnice, aflăm de la nutriționistul-dietetician Paula Monor.

“Alimentele sănătoase pe care le consumăm în fiecare zi constituie mai mult decât un ansamblu de gusturi și arome care ne încântă papilele gustative, iar prin substanțele nutritive, vitaminele și  mineralele pe care le conțin oferă sănătatea și energia de care avem nevoie. Așadar, pentru a avea energie, în prima parte a zilei recomand consumul de glucide (fructe și legume), deoarece au rol energetic și structural”, a declarat pentru NewsBucovina.ro, Paula Monor.

healthy-kudika-ro
Sursa foto – healthy.kudika.ro

Ea ne-a explicat că legumele și vegetalele consumate pe cât posibil în forma lor naturală conțin cantități importante de carotenoizi și agenți fitoprotectori, minerale și vitamine cu rol în regenerarea și fortificarea organismului.

paula-monor
Paula Monor- nutriționist dietetician

”Este recomandat să consumăm cât mai multe legume sub formă de salate asortate din ardei (vitaminele – C, A, B6 și carotenoizi), castraveti (apă și fitochimicale), ridichi (vitamina C), roșii (vitaminele – A, C și licopen), salată verde (vitamina C și folat), spanac (vitaminele – C, A, B6, poatasiu, calciu, fier, magneziu), la abur sau gratinate, în funcție de toleranța digestivă a fiecăruia în parte. De la masă, nu trebuie să lipsească ciupercile (proteine și vitaminele – B3, B2), conopida (fitochimicale și vitamina C), dovlecelul (vitaminele A și C).

Deopotrivă, fructele proaspete au o valoare nutrițională ridicată datorită conținutului de vitamine, minerale, fructoză și fitonutrienți (o clasă de substanțe cu proprietăți protectoare asupra tuturor celulelor și organelor), stimulând astfel creșterea statusului imun și al vitalității organismului”, arată nutriționistul-dietetician sucevean.

femeia-ro

Sfatul specialistului în nutriție și dietetică este să ne bucurăm de beneficiile pe care le oferă ciocolata neagră (70-80% cacao).

”Astfel, consumând două tablete de ciocolată neagră, vom aduce organismului o sursă excelentă de minerale, mangan, cupru, magneziu, fier și flavonoide, care ne vor oferi energie și bună dispoziție într-o dimineață de toamnă târzie.

andreearaicu-ro

Totodată, cafeaua consumată în cantități moderate, datorită conținutului de cafeină, mărește rezistența organismului la efort, diminuează stările de oboseală și îmbunătățește funcțiile respiratorii și cognitive, fiind astfel un tonic general”, arată Paula Monor.

Nu în ultimul rând, nutriționistul recomandă să ne folosim cu încredere de puterea plantelor medicinale precum: cicoarea (vitaminele – B, C, PP, K – acțiune tonică asupra întregului organism), busuiocul (taninuri, saponine și ulei esential – un tonic cerebral), ginsengul (un tonic general prin conținutul de vitamine, saponozide, acizi aminați și ulei esențial), măceșul (stimulează imunitatea și vitalitatea organismului prin conținutul mare de vitamine – A, C, B1, B2, K, PP – acid citric, tanine și flavonoide).

launceai-ro
Sursa foto – launceai.ro

“Vă îndemn să vă bucurați de soarele blând al toamnei, deoarece băile de soare determină, la nivelul organismului, o creștere a producției de serotonină (hormonul fericirii), ceea ce vă va influența în bine starea de spirit. De asemenea, puteți consuma alimente care ridică nivelul serotoninei în organism, și anume: țelină, broccoli, conopidă, spanac, morcov, macrișe”, mai arată Paula Monor. (Anamaria Străchinescu)