Florin Sinescu prezintă trei măsuri care vor duce la fluidizarea traficului în municipiul Suceava: pasaje supraterane, semaforizare inteligentă și deschiderea traficului rutier a unor străzi care acum nu duc nicăieri


Intră acum și în grupul de

Candidatul Pro România la funcția de primar al Sucevei, Florin Sinescu, a declarat, marți, la Flash interviu de la News Bucovina, că sunt necesare trei măsuri pentru fludizarea traficului în municipiul Suceava.

El a arătat că bulevardele orașului nu pot fi lățite, dar că, în schimb, se pot aplica unele măsuri care să conducă la fluidizarea traficului.

„Constatăm că în 16 ani de zile nu s-a întâmplat nimic în ceea ce privește fluența traficului. Mai mult decât atât avem și foarte multe probleme legate de accidente pe trecerile de pietoni”, a spus Sinescu.

El a arătat că este nevoie ca după 28 septembrie să fie realizat un sistem funcțional, cu creșterea siguranței pietonilor și a traficului rutier.

Potrivit lui Sinescu, una dintre măsuri presupune construcția de traversări supraterane în zonele în care circulația este fragmentată, cum ar fi în zona sensului giratoriu din centrul orașului, sau în zona Burdujeni, la Orizont.

Astfel, soluția presupune separarea fluxurilor de pietoni de fluxul auto prin crearea în zone cheie de pasarele supraterane.

În zona centrală, Florin Sinescu consideră că trebuie realizată o asemenea traversare supraterană care să aibă patru căi de acces, să acopere actualul sens giratoriu, cu o structură circulară care să permită ca pietonii să treacă din fiecare zonă de acces spre celelalte trei.

În acest fel va crește foarte mult fluența traficului în zona centrală pentru că traficul nu va mai fi fragmentat de traversarea pietonilor, consideră candidatul Pro România.

Flash Interviu cu Florin Sinescu (Pro România)

Candidatul Pro România ptr funcția de primar, Florin Sinescu LIVE din centrul Sucevei despre traficul super aglomerat din oraș

Publicată de NewsBucovina.ro pe Marţi, 15 septembrie 2020

El a mai arătat că astfel de traversări supraterane trebuie făcute în mai multe intersecții aglomerate din oraș, dar că fiecare zonă are particularitățile ei și că nu poate exista un proiect tip.

Astfel, e nevoie de o asemenea pasarelă în zona Orizont din Burdujeni, iar în zona Policlinicii Industriale trebuie redeschis pasajul subteran.

Totodată, în zona sediului ISJ Suceava și Liceului Industrial, trebuie amenajată o pasarelă simplă supraterană.

În zona SJU Suceava, el propune o supratraversare pentru pietoni și autovehicule, astfel încât să se facă legătura între zona Spitalului nou spre Spitalul vechi.

El consideră că sunt treceri pentru pietoni intercalate între punctele majore, iar o a doua măsură care trebuie adoptată este cea a semafoarelor inteligente care să mențină „undă verde” pe perioada cât timp traficul este intens, iar când traficul scade din intensitate semafoarele pentru pietoni să fie toate cu culoarea verde.

„Este singura soluție pe care o vedem implementată. Varianta cu semafor cu buton scindează prea mult traficul”, a spus Sinescu.

O a treia măsură ce va trebui implementată este cea a deschiderii traficului rutier mai multe străzi care în prezent nu duc nicăieri și sunt înfundate.

El a exemplificat cu strada Eroilor din Burdujeni, care este ultima stradă din municipiu care se înfundă în gardul BJATM.

„Dacă facem o analiză a cartierelor municipiului Suceava constatăm că toate cartierele au foarte puține intrări și foarte puține ieșiri. Avem această problemă în toate cartierele municipiului. Trebuie să creștem numărul de drumuri care duc spre aceste cartiere și care permit ieșirea din aceste cartiere”, a explicat Florin Sinescu.

Candidatul Pro România a mai declarat că o soluție folosită în țările din Occident este construirea de străzi de-a lungul firului de apă și că a parcurs strada Gr Al. Ghica din Ițcani care merge paralel cu râul Suceava și ajunge la piața en-gross de legume fructe.

El a spus că modernizarea acestui drum ar crea o legătură rapidă cu cartierul Burdujeni și cu drumul spre Botoșani

Sinescu a arătat că astfel de soluții sunt folosite în orașe mari pentru a crește capacitatea de deplasare și că este o variantă care se poate implementa și în municipiul Suceava.

El a respins susținerile primarului Ion Lungu care spune că traficul din municipiu este îngreunat de circulația spre Botoșani.

„Este greșit. Motivul pentru care traficul este blocat în zona comercială este exact zona comercială”, a spus Sinescu.


Intră acum și în grupul de