Deputatul PNL Ioan Bălan, atenționează din Parlament: Sunt alocați banii pentru studiile și proiectele tehnice ale celor mai așteptate obiective de infrastructură din Moldova, dar succesul depinde dacă Guvernul și constructorii își fac treaba repede și bine


Intră acum și în grupul de

Vicepreședintele regional al PNL, deputatul de Suceava Ioan Balan, susține într-o declarație politică din Parlament că nu este suficient ca în Legea bugetului de stat pentru anul 2021 să fie prevăzute sume de bani pentru investiții, ci va trebui și ca execuția bugetară să fie realizată.

„Deși continuăm să traversăm o criză sanitară și economică fără precedent, Guvernul a reușit performanța de a găsi resursele financiare necesare pentru a acoperi toate obligațiile financiare ale statului, prevăzute prin legile în vigoare, precum și pentru acoperirea cheltuielilor sanitare generate de pandemie și pentru continuarea campaniei de vaccinare”, a spus Ioan Bălan.

El a adăugat că, mai mult decât atât, Guvernul își propune pentru anul 2021 un buget istoric pentru investiții publice, de 61,4 miliarde de lei, aproape dublu față de anul 2018.

„Este cel mai mare buget de investiții din ultimele trei decenii, iar el poate să crească și mai mult dacă vom dovedi eficiență în atragerea fondurilor europene nerambursabile. Nu trebuie să trecem cu vederea faptul că Guvernul a reușit această performanță fără să majoreze impozite și taxe sau să introducă o povară fiscală suplimentară. Spun acest lucru pentru că nu trebuie să uităm că, în anii de guvernare PSD, adoptarea bugetului pentru anul următor venea mereu însoțită de vești proaste precum noi majorări de impozite și taxe sau prețuri mai mari la produsele de bază și utilități”, a subliniat parlamentarul liberal sucevean.

Ioan Balan a mai declarat că cele mai importante proiecte de infrastructură pentru Moldova au fost cuprinse între priorități.

„Am constatat cu satisfacție că în cuprinsul bugetului pentru anul 2021 sunt prevăzute sumele necesare pentru elaborarea studiilor și proiectelor tehnice pentru cele mai așteptate obiective de infrastructură din Moldova: Autostrada A7 Ploiești-Bacău-Suceava-Siret, Autostrada Nordului, Autostrada A8 Ungheni-Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș, Autostrada Brașov-Bacău, variantele ocolitoare ale marilor orașe. Așadar, proiectele deblocate în anul 2020 de Guvernul PNL merg mai departe, în ritm accelerat, anul acesta având finanțarea necesară asigurată”, a spus deputatul liberal. 

El și-a exprimat și bucuria personală pentru că, după atâția zeci de ani de așteptare, Moldova este în sfârșit în fruntea priorităților investiționale și că, în plus, a primit asigurări de la tânărul ministru al transporturilor, că proiectele pentru Moldova vor fi tratate cu maximă responsabilitate și celeritate.

„Cu toate acestea, știm cu toții că simpla alocare a banilor în buget sau promisiunile politice nu coincid automat și cu apariția peste noapte a autostrăzilor. Banii au fost alocați, intențiile miniștrilor sunt cele mai bune, însă succesul acestor investiții depinde dacă Guvernul și constructorii își fac treaba repede și bine. Mai mult decât atât, în anul 2021 nu ne permitem nici ezitări, nici amânări și nici să ne împiedicăm de hățișuri birocratice, pentru că mare parte din investiții se pot finanța din fonduri europene și dacă nu vom ști să fim eficienți, atunci vom pierde oportunități majore de dezvoltare”, a spus parlamentarul.

Ioan Bălan a concluzionat că de modul în care Guvernul va reuși să implementeze programul de investiții în anul 2021 depinde nu numai relansarea României și creșterea sustenabilă a PIB pe termen lung, ci și eliminarea decalajelor de dezvoltare între provinciile istorice ale țării și creșterea calității vieții pentru toți românii.


Intră acum și în grupul de