Asociația Municipiilor din România a redeschis circulația pe podul de la Burdujeni

Comitetul Director al Asociației Municipiilor din România (AMR) se va întruni la Suceava timp de de două zile, adică joi si vineri, 6 si 7 iunie.

Asta înseamnă că timp de două zile, crema primarilor din România va fi la Suceava unde vor discuta diverse subiecte de interes pentru localități mai ales că o parte din solicitările AMR au fost luate în seamă de guvernanți.

Poate că după intrarea în vigoare a noului Cod Administrativ și a repartizării altfel a profitului generat de exploatarea resurselor naturale locale forța primarilor în ceea ce privește deciziile cu caracter național va fi și mai mare.

AMR nu e de neglijat pentru că aici, într-un fel sau altul, se dă tonul nemulțumirilor primarilor care cu adevărat contează în țară, la nivel politic.

AMR este un fel de barometru al primarilor.

 Și nu se făcea ca venirea lor la Suceava să se întâmple chiar în timpul lucrărilor la podul de la Burdujeni, de peste râul Suceava, iar cei veniți din țară cu avionul să strâmbe din nas în timp ce stăteau în coloană zeci de minute ca să fie duși în centrul orașului.

Și așteptarea toată să fie doar  pentru a vedea la final cum patru muncitori stau într-o lopată în timp ce alți doi admiră priveliștea oferită de mașini.

Nu se făcea așa ceva. Nu dădea bine la blazonul orașului. Dacă erau lucrări de anvergură, mărețe, proiect mare, mai mergea, dar așa?

Motiv pentru care s-au suspendat lucrările la pod.

Argumentul invocat initial a fost apropierea Zilelor Sucevei, dar în realitate ele au fost stopate doar pentru a nu exista motive de ironii sau reclamații din partea musafirilor pentru că doar acolo exista ”vulnerabilitate urbană”.

În rest, de la hotelul Balada, unde va avea loc Comitetul și până la Cetate unde va fi, probabil, zona de vizitare și relaxare nu sunt probleme de transport, iar alături este Zona de Agrement Tătărași.

Primarul Ion Lungu și-ar fi dorit ca refacerea podului din zona Burdujeni să fie executată în ritm alert, dar nici vremea și nici firma constructoare nu au ținut cu el.

Așa că, termenul vizat este acum 10 iulie, ceea ce înseamnă că durata estimată a lucrărilor se dublează.

Probabil că nici 10 iulie nu va fi un termen respectat, dar ce mai contează? Oricum, de la sfârșitul lunii iunie, traficul în municipiul Suceava e blocat cu podul deschis pe toate cele patru benzi.

Să ne bucurăm de „fereastra de oportunitate” deschisă până în 26 iunie când se va circula cât de cât normal în municipiu.

După vacanța de vară vom avea însă, conform autorităților județene si locale, șosea de centură finalizată și pod cu patru benzi în Burdujeni.

Abia atunci vom afla că blocajele din trafic sunt și din alte cauze.

MIHAI CHIRA