Ministrul Cuc de la Transporturi îi sugerează deputatului Ioan Bălan să consulte și site-ul CNAIR privind drumul expres Ploiești-Bacău. Deputatul îl întreba despre investițiile în drumurile din județul Suceava

Ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, a evitat un răspuns tranșant privind investițiile în drumurile din județul Suceava la o întrebare adresată de deputatul PNL de Suceava, Ioan Bălan, care a cerut lămuriri privind drumul Suceava-Botoșani, șoselele de centură ale municipiilor Suceava și Rădăuți, dar și programul de drumuri expres din județul Suceava și i-a sugerat deputatului să consulte site-ul CNAIR pentru a afla detalii despre achizițiile publice despre achiziții pentru obiectivele reprezentând drumul expres Ploiești-Bacău.

Deputatul PNL de Suceava, Ioan Bălan, a cerut ministrului Transporturilor informații legate de investițiile în infrastructura rutieră în regiunea Nord Est, în special în județul Suceava, arătând că pentru drumul Suceava-Botoșani în anul 2017 este prevăzută suma de 60.000 de lei, care este mai mică decât cea necesară conservării șantierului, dar că nici pentru anii următori nu este prevăzută suma necesară finalizării lucrării.

Mai mult, Ioan Bălan, a arătat că alte investiții sunt în aceeași situație de a fi abandonate, exemplificând cu șoseaua de centură a Sucevei pentru care se alocă fonduri pentru finalizare până în 2020, pentru centura rutieră a municipiului Rădăuți pentru care nu sunt alocate fonduri în 2017, dar și drumurile expres și autostrăzi.

 

Ministrul Răzvan Cuc explică în răspuns că Viziunea strategică a Ministerului Transporturilor este dată de Master Planul General de Transport al României care constituie un instrument strategic de planificare a intervențiilor majore pentru perioada 2016-2030 ce sunt semnificative pentru obiectivele de transport la scară naţională.

El arată că ierarhizarea proiectelor, pentru cele cinci moduri de transport, s-a realizat în funcție de valoarea ratei interne de rentabilitate economică a proiectului, apartenența la reţeaua TEN-T Core/Comprehensive și impactul asupra siturilor NATURA 2000.

În ceea ce privește modernizarea DN 29 Suceava – Botoșani aceasta a fost realizată prin utilizarea fondurilor europene (POST 2007 – 2013) și a fost finalizată în anul 2015, în prezent aflându-se în perioada de garanţie până în anul 2018, susține ministrul.

El arată că la elaborarea proiectului de modernizare a acestei artere, au fost identificate soluţiile, prin care să se asigure satisfacerea cerinţelor în fiecare sector al drumului cu o eficiență tehnico­ economică ridicată și consideră că prin realizarea proiectului de modernizare a DN 29 s-au îmbunătățit caracteristicile tehnice ale drumului și creșterea vitezei de circulaţie în condiţii de siguranţă și comfort. Ministrul enumeră investițiile făcute și menționează că procedura de programare a limitelor bugetare a luat în considerare etapizarea prevăzută în documentele Master Planului General de Transport al României precum și parcursul de lmplementare a unui proiect de la stadiul de promovare până la maturitatea tehnică a acestuia.

În ceea ce privește Varianta de Ocolire Suceava a fost executat parţială prin fonduri alocate în cadrul POST 2007 – 2013, restul lucrărilor rămase de executat a fost inclus în POIM 2014-2020, cu finanţare din Fonduri ale UE, nerambursabile, menționează ministrul.

„Conectarea regiunii Moldova la reţeaua de infrastructură rutieră de mare viteză este unul dintre obiectivele prioritare pentru Ministerul Transporturilor. În acest sens, corespunzător MPGT și Programului de Guvernare, au fost demarate procedurile de achiziţie publică pentru studii de fezabilitate la următoarele drumuri expres: Bacău-Pașani , Ploiești-Buzău, Focșani­ Bacău, Buzău-Focșani”, adaugă ministrul care mai arată că „informatii privind derularea procedurii de achiziţie publică pentru aceste obiective se regăsesc și pe siteul CNAIR”.

Cuc precizează că odată elaborate studiile de fezabilitate și aprobate vor fi asigurate sursele de finanţare pentru elaborarea Proiectului Tehnic și Execuţia lucrărilor de construcţii, iar perioada de implementare a proiectelor, așa cum este prevăzută în MPGT este până în anul 2020.