Turism compromis în Bucovina din cauza nefinalizării lucrărilor de modernizare a DN 17


Intră acum și în grupul de

Prim-vicepreşedintele PD-L Suceava, senatorul Orest Onofrei, i-a adresat, luni, ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, rugămintea de a verifica dacă singura cauză pentru care firma care efectuează lucrările de modernizare pe DN 17 şi-a încetat activitatea este neplata lucrărilor efectuate, pentru care există soluţii de rezolvare, sau dacă există alte cauze. „În rog pe ministrul Transporturilor să verifice amănunţit cauza pentru care nu sunt muncitorii la lucru, ci doar semafoare pe tot traseul”, a spus Onofrei.

Totodată, el a solicitat în calitate de parlamentar de Suceava, ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, în calitate de coleg de Senat şi de partid, să vină în Bucovina, neanunţat şi să verifice modul în care se lucrează la DN 17 şi să vadă că se confirmă că firma constructoare a scos utilajele doar pentru „poză” atunci când ministrul a venit în judeţ, pentru ca mai apoi să le pună la conservare. „Cred că indicatoarele cu drum în lucru trebuie înlocuite cu indicatoare cu drum pe care ar trebui să se lucreze”, a subliniat Onofrei.

Potrivit senatorului democrat-liberal, 2009 este al şaselea an consecutiv când turismul este compromis în Bucovina din cauza lucrărilor la modernizarea DN 17 şi nerespectarea contractelor de execuţie a lucrărilor. „Toate eforturile făcute de Consiliul Judeţean Suceava şi Ministerul Turismului pentru promovarea Bucovinei ca locaţie turistică sunt anihilate de bătaia de joc privind modernizarea DN 17, în special între Gura Humorului şi Câmpulung Moldovenesc”, a arătat Orest Onofrei.

O poziţie asemănătoare a adoptat-o, vineri şi prim-vicepreşedintele PSD Suceava, deputatul Cătălin Nechifor, care a sugerat preşedintelui Traian Băsescu ca primul şantier de construcţii pe care să-l verifice să fie cel al modernizării DN 17, lucrarea fiind mult în întârziere.

Şi preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, solicitat Ministerului Transporturilor şi Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale să găsească soluţii pentru ca firma ce efectuează lucrări de modernizare a DN 17 să-şi respecte contractul. El a arătat că firma a abandonat lucrările, recunoscând că a ajuns în situaţia jenantă să lucreze „pe post de împingător” şi să solicite mereu ca firma să-şi facă treaba.


Intră acum și în grupul de