Deputatul Ioan Bălan vrea ca ministrul Muncii să spună ce trebuie să facă pensionarii pentru a-și primi drepturile în urma digitalizării dosarelor de pensie și câte dosare de pensii din județul Suceava au fost transcrise în sistem informatizat

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a cerut ministrului Muncii, Marius Budăi, precizări legate de procesul de transcriere în sistem informatizat a dosarelor de pensie și care sunt demersurile pe care trebuie să le facă pensionarii dacă în urma acestui proces se fac erori, sau dacă se constată că pot beneficia de o pensie mai mare.

„Deși țara noastră excelează în ceea ce privește numărul de tineri specialiști în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, acest lucru nu s-a reflectat și în ritmul de digitalizare și informatizare a serviciilor și instituțiilor publice din România”, a arătat deputatul liberal.

Ioan Bălan a menționat că, cu toate acestea, în urmă cu mai mult de un an, Guvernul a demarat un amplu proces de digitalizare a tuturor dosarelor de pensii aflate la nivelul caselor teritoriale de pensii. „Chiar dacă România a traversat și traversează o perioadă dificilă din perspectiva constrângerilor bugetare, Guvernul a asigurat suplimentarea schemei de personal la nivelul caselor de pensii și necesarul logistic pentru realizarea acestui proces”, a precizat parlamentarul sucevean.

El a arătat că la finalul anului trecut erau digitalizate peste 1,4 milioane de dosare la nivel național și că  procesul ar trebui finalizat până în primăvara anului viitor, motiv pentru care cere ministrului să spună câte dosare din sistemul de pensii de asigurări sociale de stat au fost transcrise în sistem informatizat până la data de 1 septembrie 2022 la nivel național și câte la nivelul județului Suceava.

Totodată, Ioan Bălan îi solicită ministrului să spună și când anticipează că va fi finalizat acest proces la nivel național în scopul realizării evaluărilor necesare implementării noii legi a pensiilor care să elimine inechitățile din sistem.

Mai mult, el cere ministrului să prezinte demersurile pe care trebuie să le întreprindă pensionarii pentru a-și căpăta drepturile conferite de lege în situația în care, după finalizarea digitalizării dosarelor, pensionarii dobândesc noi documente/adeverințe care atestă o contributivitate superioară sau constantă erori în procesul de digitalizare.