Senatorul PSD Gheorghiță Mîndruță acuză Ministerul Educației de tratarea inechitabilă a elevilor diagnosticați cu discalculie la examenele naționale


Intră acum și în grupul de

Senatorul PSD Gheorghiță Mîndruță a emis un comunicat de presă în care aduce în atenție problemele întâmpinate de elevii diagnosticați cu discalculie în cadrul examenului de Evaluare Națională pentru clasa a VIII-a.

Discalculia este o tulburare a abilității aritmetice, iar cei care suferă de această tulburare au greutăți în învățarea numerelor, în scrierea lor, în înțelegerea conceptelor de combinare și separare, în folosirea semnelor de calcul și operarea cu ele, în reprezentarea grafică a informației.

În urma desfășurării simulării acestui examen, senatorul a adresat o interpelare către Ministrul Educației, criticând modul în care acești elevi sunt evaluați.

Mîndruță a solicitat explicații din partea Ministerului Educației cu privire la faptul că elevii diagnosticați cu discalculie au aceleași subiecte ca și ceilalți elevi la proba de matematică. Senatorul consideră inacceptabil ca un elev care a fost evaluat diferențiat pe parcursul ciclului gimnazial din cauza discalculiei să fie evaluat la examenul final în baza altor criterii decât cele prevăzute în planul de învățare personalizat. Aceasta, potrivit lui Mîndruță, contravine principiului de egalitate de șanse și împiedică progresul învățământului incluziv promovat de Ministerul Educației.

Răspunsul primit de senator la interpelare, conform comunicatului său, nu oferă o soluție clară pentru problema elevilor diagnosticați cu discalculie. Ministerul Educației se referă la acte normative generale și la metodologia pentru asigurarea suportului elevilor cu tulburări de învățare, însă nu se face mențiune specifică cu privire la discalculie. Senatorul Mîndruță evidențiază că procedura invocată de Ministerul Educației pentru asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor în cazul examenelor naționale nu menționează în mod explicit metodele de adaptare pentru elevii cu discalculie.

Mîndruță acuză Ministerul Educației, condus de coordonatoarea proiectului „România Educată”, de evitarea răspunsurilor clare și de lipsa unor măsuri concrete pentru a corecta tratamentul inechitabil la care sunt supuși acești elevi.

Interpelarea adresată de senatorul PSD Gheorghiță Mîndruță relevă o problemă semnificativă în sistemul de evaluare a elevilor cu discalculie și subliniază necesitatea unei abordări mai atente și mai adaptate pentru asigurarea egalității de șanse în procesul educațional.


Intră acum și în grupul de