Petru Luhan: Documentele electronice, o masura pentru debirocratizare si o solutie pentru accesarea mai rapida a fondurilor UE

Europarlamentarul PDL de Suceava, Petru Luhan, a solicitat Comisiei Europene să modifice procedurile clasice de aplicare şi raportare pentru proiectele derulate din fonduri UE pentru asigurarea accesului rapid si transparent al beneficiarilor la sursele de finanțare europene.

Comisia Europeană are responsabilitatea să se asigure că fondurile comunitare sunt bine cheltuite si să ia măsuri pentru a simplifica programele sale de cheltuieli, în scopul de a reduce birocraţia, povara administrativă şi costurile pentru beneficiarii de fonduri şi pentru toate parţile implicate, arată eurodeputatul democrat-liberal, într-un comunicat de presă.

“Utilizarea documentelor virtuale şi a semnăturii electronice în cazul proiectelor europene ar reduce semnificativ timpul alocat diferitelor etape ale proiectelor, precum şi consumul de hârtie la nivelul UE.

Atât debirocratizarea cât şi gestionarea eficientă a resurselor sunt priorităţi importante ale Uniunii Europene. Este și cazul fondurilor europene. Comisia Europeană trebuie să încurajeze și să stimuleze autoritățile naționale pentru proiectarea unor sisteme de management și control cât mai puțin birocratice. Constatăm de asemenea că, pentru fiecare proiect european în parte, este nevoie de o cantitate impresionantă de documente tipărite, începând cu aplicarea pentru accesarea fondurilor şi până la raportări. În plus, utilizând metodele clasice de corespondenţă între beneficiar şi organismul care gestionează fondurile, se pierde timp preţios”, explică Petru Luhan, într-un comunicat de presă.

Eurodeputatul sucevean mai precizează că potrivit companiilor de cercetare, 80 la sută dintre angajaţi consumă, în medie, 30 de minute pe zi căutând informaţii, în timp ce 60 la sută consumă o oră sau mai mult recreând documente care există deja.

El consideră că prin folosirea unei soluţii informatizate a documentelor, gradul de îmbunătăţire al activităţii creşte cu cel puţin 50 la sută, iar aprobarea documentelor se reduce de la săptămâni la ore.

„Un alt avantaj al utilizării documentelor electronice este acela că ele pot fi conectate la sisteme integrate de gestiune a documentelor şi anumite date pot fi verificate automat, reducând astfel timpul de analiză şi decizie şi excluzându-se eroarea umană. Asta înseamnă economii importante de timp şi de bani”, a mai spus Luhan.

El subliniază că firmele, pentru care eficienţa este o condiţie esenţială a competitivităţii, au înţeles rapid importanţa gestionării informatizate a documentelor şi a fluxurilor de lucru şi au adoptat-o.