Elevi suceveni, pregătiți din fonduri europene pentru a promova cu succes „Evaluarea națională”

Inspectoratul Școlar Județean Suceava în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Dâmboviţa şi Federația Națională a Asociațiilor de Părinți-Învățământ Preuniversitar derulează timp de 18 luni proiectul european „Acces la succes — Program inovator de pregătire suplimentară a elevilor pentru evaluarea națională”.

examen elevi

Potrivit IȘJ Suceava, proiectul demarat la data 18 aprilie 2014 are ca obiectiv creșterea ratei promovabilității la examenele de evaluare națională, printr-un program educațional de tip pregătire suplimentară, atât la disciplinele la care se susțin examenele – Matematică  și Limba română, cât și la acele discipline care le facilitează elevilor formarea de competențe cheie necesare progresului școlar și obținerii de bune rezultate la examenele și concursurile școlare: limbi moderne, TIC, cultură civică. Totodată, pentru pregătirea și promovarea examenelor de evaluare națională elevii beneficiază de activități de consiliere și orientare școlară.

Astfel, prin intermediul proiectului sunt pregătiți 4.102 elevi din clasele a VII-a și a VIII-a, din 40 de unități școlare, din județele Suceava şi Dâmbovița.

De asemenea, în cadrul proiectului au fost incluse și 231 de persoane din sistemul național de examinare, evaluare și curriculum în învățământul preuniversitar, precum și 42 de consilieri școlari.

„Pentru evaluarea eficienței programului, au fost aplicate chestionare și instrumente  de evaluare a performanțelor, potrivit cărora, de-a lungul programului, elevii au învățat să-și organizeze mai bine timpul și materia de învățat, au experimentat și apreciat modalitatea de învăţare în grup, alături de colegii lor. Elevii, în majoritatea lor, au apreciat programul ca având un impact pozitiv asupra rezultatelor lor la şcoală: predarea şi explicarea subiectelor de lucrări/teze/examen într-un mod atractiv şi interesant, lucrul într-o modalitate practică şi interactivă”, a declarat inspectorul şcolar general, prof. Gheorghe Lazăr.