Peste 3.600 de elevi suceveni învaţă, în acest an şcolar, în 235 de clase cu predare simultană

Peste 3600 de elevi suceveni din învăţământul primar şi gimnazial  învaţă în clase simultane în 146 de unităţi şcolare din judeţul Suceava, marea majoritate a acestor unităţi aflându-se în mediul rural.

Purtătorul de cuvânt al ISJ Suceava, inspectorul şcolar Cezar Ioan Anuţei, a declarat pentru News Bucovina că şi în anul şcolar 2015-2016 sunt şcoli în care există clase cu învăţământ simultan, respectiv  146 de unități școlare, dintre care 14 sunt școli cu personalitate juridică și 132 sunt structuri arondate.

Anuţei a spus că şcolile care au clase în regim de învăţământ simultan sunt în proporţie de 97,3 la sută din mediul rural .

“În cazul școlilor din mediul urban (2,7%) clasele în regim simultan funcționează la nivelul structurilor arondate”, a explicat Anuţei.

ELEVI

Inspectorul şcolar sucevean a precizat că în judeţul Suceava sunt 3657 de elevi care învaţă în clase cu predare simultană din 561 în clasa pregătitoare, 751 în  clasa a I a, 628 – clasa a II a, 494 – clasa a III a, 752 – clasa a IV a, 149 – clasa a V a, 103 – clasa a VI a, 124 – clasa a VII a, 95 – clasa a VIII a.

El a spus că numărul total de clase pentru învățământul simultan este de 235, dintre care 206 în învățământul primar și 29 în învățământul gimnazial.

Purtătorul de cuvânt al ISJ Suceava a precizat că potrivit Anexei la Ordinul MECTS Nr. 3062/19.01.2012 privind aprobarea metodologiei de organizare a claselor din învățământul preuniversitar în regim simultan pot fi organizate astfel de clase în învățământul primar și în cel gimnazial.

Astfel, organizarea claselor în regim simultan se realizează prin constituirea formațiunilor de studiu cu elevi de la cel puțin două niveluri de clasă diferite.

Anuţei a spus că, potrivit legislaţiei, organizarea claselor în regim simultan se face în interiorul aceluiași nivel, primar, respectiv gimnazial.

“De regulă, în învățământul primar, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan se face pentru clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II a, respectiv pentru clasa a III a și clasa a IV a. Ori de câte ori este posibil se recomandă organizarea de sine stătătoare a clasei pregătitoare. De regulă, în învățământul gimnazial, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan, se face pentru clasa a V a și clasa a VII a, respectiv pentru clasa a VI a și clasa a VIII a. În funcție de situațiile concrete privind numărul de elevi de la fiecare nivel de clasă, precum și de resursele umane și materiale, consiliile de administrație pot decide constituirea formațiunilor de studiu în regim simultan printr-o altă grupare a nivelurilor de clasă decât cele precizate”, a mai spus Anuţei referindu-se la prevederile legale privind organizarea claselor din învăţământul preuniversitar în regim simultan.