O aplicație interactivă pentru vizitatorii unei expoziții muzeale ce a combinat o aplicație smartwatch, una web și un sistem sofisticat de senzori și micromotoare, câștigătoarea Concursului „25 de ore la USV”

O echipă formată din patru studenţi ai Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor, care a reuşit să realizeze o aplicaţie interactivă pentru vizitatorii unei expoziţii muzeale combinând o aplicație smartwatch, o aplicație web și un sistem sofisticat de senzori și micromotoare, a obţinut locul I la a treia ediţie a Concursului studenţesc “25 de ore la USV” desfăşurat, joi şi vineri, la Suceava.

Potrivit unui comunicat de presă al USV Suceava , la cea de a  treia ediție a Concursului studențesc “25 de ore la USV” (25h@USV) au participat patru echipe alcătuite din cîte trei sau patru studenți înscriși la programele de studiu ale Facultății de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor şi au petrecut împreună 25 de ore în Atriumul corpului E al universității, încercând să găsească soluții pentru tematica propusă de organizatori în acest an, respectiv “Proiectarea și implementarea unei experiențe interactive noi pentru vizitatorii unui muzeu”.

Un juriu format din Sergiu Grigoriev (reprezentant OSF Global Services), Adrian Onu (reprezentant Assist Software) și Constantin-Emil Ursu, directorul Muzeului Bucovina a evaluat, vineri dimineaţă, proiectele echipelor participante la concurs.

“În vederea realizării temei propuse de către organizatori, echipele de studenți au imaginat și creat pagini web speciale, comunicații wireless între ceasul smar și ecrane mari, senzori de prezență și coduri de bare”, se precizează în comunicatul USV.

În urma jurizării, echipa alcatuită din studenţii Alexandru-Ilie Maciuc, David Gherasim, Marius Olenici și Marius-Adrian Brustur, antrenată de șef lucrări dr. ing. Remus Prodan, s-a clasat pe primul loc reuşind să livreze în cele 25 de ore ale concursului o soluție funcțională care a combinat o aplicație smartwatch, o aplicație web și un sistem sofisticat de senzori și micromotoare.

Pe locul II s-a clasat echipa alcătuită din Mădălina-Maria Mitricioaei, Petru-Ionuț Sandru și Alexandru Bilius, antrenată de șef lucrări dr. ing. Adrian-Ioan Petrariu, care a propus o soluție de folosire a ceasului smart pentru controlul informațiilor prezentate pe un ecran mare.

Organizatorii Concursului studenţesc “25 de ore la USV” au asigurat echipamente de tip smartwatch dotate cu senzori de mișcare, ecran sensibil la atingere și GPS.

“Folosind această tehnologie, studenții competitori au implementat o soluție proprie privind experiența lor la vizitarea unui muzeu, asistată de o tehnologie de ultimă oră”, se arată în comunicatul de presă.

Sursa citată menţionează că prin organizarea acestui concurs, Universitatea “Ștefan cel Mare” din Suceava se alătură competițiilor similare de tipul “hackathon” care au loc pe plan internațional.

“Tematica concursului 25h@USV încurajează creativitatea studenților în procesul dezvoltării de tehnologii de vîrf în domeniul interacțiunii cu sistemele informatice. Aflat la a treia ediție, concursul 25h@USV a dus mai departe, cu succes, tradiția începută în anul 2014”, precizează organizatorii.

Prof. univ. dr. ing. Adrian Graur și prof. univ. dr. ing. Radu-Daniel Vatavu, în calitate de organizatori, consideră acest eveniment ca unul important în contextul actual al specificului competițiilor studențești naționale și internaționale, atît prin tehnologia inovativă accesată în fiecare an, cît și prin modalitatea specifică de implementare.

(Liliana Bujdei)

loading...