În luna septembrie nu s-a înregistrat nici o reclamaţie din partea pacienţilor sau aparţinătorilor la UPU Suceava. 600 de persoane au primit informaţii prin Biroul Pacientului din cadrul UPU Suceava.

Medicul şef al Unităţii de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului de Urgenţe Suceava, Liviu Cîrlan, a declarat, luni, că în cursul lunii septembrie nu s-a înregistrat nici o reclamaţie din partea pacienţilor sau aparţinătorilor acestora, arătând că prin înfiinţarea Biroului Pacientului s-a îmbunătăţit foarte mult comunicarea dintre personalul medical şi beneficiarii serviciilor medicale de urgenţă.

Cîrlan a spus că în luna septembrie, în 600 de situații, aparţinătorii pacienţilor din UPU au primit informaţii prin Biroul Pacientului privind starea pacienților, timpii de derulare a activităţilor medicale,  investigațiile efectuate, iar la finalizarea evaluării medicale s-a comunicat acestora dacă pacientul rămâne internat sau primeşte tratament la domiciliu.

”De când s-a deschis Biroul Pacientului, n-am mai avut nici o reclamație, ceea ce demonstrează că nu actul medical crea probleme, ci comunicarea dintre cadrele medicale și aparținători era deficitară, pe fondul numărului mare de prezentări la UPU, dar şi a numărul relativ redus de medici urgentişti”, a declarat dr. Cîrlan.

Șeful UPU a precizat că sunt disponibile încă 8 posturi, dar că din păcate şi la nivel naţional se înregistrează un deficit de medici în această specialitate.

”Sperăm că în următorii ani vom reuși să mai atragem încă trei, patru medici urgentiști”, a mai spus Cîrlan.

El a menţionat că la Biroul Pacientului din cadrul UPU permanenţa este asigurată de una sau două paciente pe tură.

Reamintim că Biroul Pacientului a fost deschis la începutul lunii septembrie în cadrul UPU Suceava.

(Liliana Bujdei)