Viceprimarul Harșovschi despre transportul intrajudețean ce parazitează transportul local din municipiul Suceava: Consiliul Județean ar fi trebuit să modifice hotărârea ce le permite să oprească în toate stațiile. El consideră că scandalul are la bază o răfuială în PSD


Intră acum și în grupul de

Viceprimarul municipiului Suceava, Lucian Harșovschi, a declarat, miercuri, că în ceea ce privește transportul interjudețean care parazitează transportul local din municipiul Suceava, Primăria Suceava, prin compartimentul de specialitate, face tot ceea ce e permis de legislație pentru a sancționa pe cei care nu respectă prevederile din licențele de transport, dar că nu poate să acționeze peste hotărârea Consiliului Județean care a stabilit că aceștia pot opri în toate stațiile.

Viceprimarul Sucevei a spus că ținând cont că de la 1 iulie urma să fie eliminat transportul complementar cu maxi-taxi de pe raza municipiului Suceava, încă din 20 iunie a transmis CJ Suceava să  comunice care sunt traseele transportatorilor ce au contracte și tranzitează municipiul Suceava și li s-au prezentat opt trasee.

Totodată, el a spus că a rugat colegii să monitorizeze ce se întâmplă în municipiul Suceava în privința transportului de persoane, iar imediat după începerea anului școlar, în 11 septembrie au început să apară în municipiu mașini care tranzitau orașul și opreau în toate stațiile.

El a mai arătat că a informat CJ Suceava în 18 septembrie despre ceea ce se întâmplă și să ia măsurile legale pentru ca acele mașini care au licență de transport eliberate să fie verificate și supuse legalității.

Între timp, autoritățile locale au aplicat avertismente și apoi sancțiuni.

Harșovschi a mai spus că în ziua de 25 septembrie, în municipiul Suceava a apărut un traseu nr. 6 care nu avea nicio licență, iar  până la prânz au identificat acel transportator care era și un SRL debutant și care a fost scos din trafic.

Acel transportator avea patru mașini, numerotate, care au fost identificate, iar proprietarul a înțeles că încală legea și mașinile au dispărut de pe acest traseu până la prânz.

Mai mult, Harșovschi a ținut să explice că cei din compartimentul de specialitate din Primăria Suceava pot verifica doar dacă respectivele maxi-taxi au autorizație intrajudețeană și nu există nicio pârghie legală din partea Primăriei pentru eliminarea celor care opresc în toate stațiile.

El consideră că întreg scandalul lansat de președintele organizației municipale PSD Suceava, consilierul județean Dan Ioan Cușnir, are la bază o răfuială în PSD.

„E o răfuială politică în același partid. Cei mai noi veniți la conducere își critică predecesorii, respectiv la conducerea CJ Suceava până în 2008 asigurată de Gavril Mârza și de Cătălin Nechifor care a condus CJ Suceava între 2012-2016”, a spus viceprimarul care a explicat că hotărârea de CJ Suceava din 30 martie 2007 spune clar că mijloacele de transport care traversează localitățile urbane și rurale vor putea folosi toate stațiile de transport din localitățile respective, iar în mandatul lui Cătălin Nechifor, Consiliul Județean Suceava a stabilit noile trasee intrajudețene.

Harșovschi a mai declarat că a informat în 18 octombrie Consiliul Județean Suceava și a prezentat situația cu acțiunile municipalității și ceea ce își propune să facă în continuare.

El a spus că a așteptat rezultatele comisiei constituite la CJ Suceava și că a constatat că datele prezentate în raport sunt corecte, dar concluziile ar fi trebuit să se refere la anularea HCJ prin care toate stațiile pot fi folosite de transportatorii intrajudețeni.

„Părerea mea, trebuia să se încheie cu anularea acelei hotărâri de CJ Suceava sau cu modificarea acesteia”, a spus viceprimarul.

El a menționat că există o hotărâre de Consiliu Local din 2006 în care sunt prevăzute stațiile de oprire în municipiul Suceava, acestea fiind cele de la intrare în oraș și următoarea oprire fiind la Autogară, dar că aceste prevederi au fost suspendate prin hotărârea din 2007 a a Consiliului Județean.

Mai mult, Harșovschi a spus că este acuzat pe nedrept de liderul PSD Suceava, Dan Ioan Cușnir, pentru situația din transportul local.

„Nu încape de mine. Transmite în tot orașul că Primăria a impus anumite reguli de circualție în zona Obcini și dumnealui are de suferit că nu poate vira cineva la stânga și o să-mi arate el mie. Eu nu răspund la astfel de lucruri. Mai mult, Primăria municipiului Suceava își face treaba în continuare. Cât putem, fluidizăm traficul rutier, chiar dacă nu avem șoseaua de centură finalizată”, a spus viceprimarul.

El a recunoscut că există probleme în transportul local, dar că este cam mult să fie el acuzat de situația aceasta mai ales că sunt hotărâri ale Consiliului Județean care permit transportatorilor actualul comportament.

Harșovschi crede că din cauza unei „antipatii personale” s-a ajuns la aceste acuze față de el și nu se poate pronunța dacă problema era în atenția publică dacă liderul social-democrat nu ar fi prezentat-o în ședința CJ Suceava din luna septembrie.

„Suntem singurii care am luat măsuri înainte să ne fie semnalată această problemă. Problema nu este în niciun caz în curtea Primăriei municipiului Suceava”, a spus viceprimarul care a subliniat că traseele nu au fost aprobate de autoritatea locală, ci de cea județeană.

 

 


Intră acum și în grupul de