Pacienții nemulțumiți de comportamentul personalului Spitalului Județean Suceava sau de calitatea serviciilor acordate vor putea sesiza conducerea spitalului printr-un sistem Tel Verde. Rîmbu: Vrem să descurajăm anumite „practici incorecte”


Intră acum și în grupul de

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă “Sf. Ioan cel Nou” Suceava, economist Vasile Rîmbu, a declarat, marţi, că în perioada următoare vor fi implementate noi măsuri care au ca scop creşterea gradului de satisfacţie a pacientului şi descurajarea anumitor „practici incorecte”, una dintre acestea referindu-se la punerea la dispoziţie a unui număr de telefon, Tel Verde, la care pot apela cei nemulţumiţi de calitatea serviciilor acordate sau de comportamentul personalului medical al unităţii spitaliceşti.

Rîmbu a spus că  pacienţii spitalului sau aparţinătorii acestora care sunt nemulţumiţi din diverse motive ce au legătură cu serviciile medicale acordate sau cu atitudinea personalului, vor putea suna la numărul de telefon pentru a reclama aceste aspecte.

El a precizat că telefonul va fi instalat la biroul de recepţie de la intrarea în spital, iar ofiţerii de serviciu vor răspunde apelurilor în intervalul orar 08,00-20,00, după această oră sesizările urmând să fie înregistrate automat.

Rîmbu a menţionat că, la începutul convorbirii, persoana care apelează la Tel Verde va fi atenţionată că discuţia între apelant şi ofiţerul de serviciu este înregistrată.

“La începutul zilei următoare, Serviciul de Management al Calităţii Serviciilor Medicale va descărca acele înregistrări sau va consulta registrul în care sunt consemnate toate sugestiile şi reclamaţiile, inclusiv aprecierile la adresa serviciilor medicale de care a beneficiat, şi va prezenta o sinteză conducerii spitalului, iar noi, la rândul nostru, vom lua măsuri de corectare a atitudinilor negative venite din partea personalului medical. Aici vizăm şi informaţii despre anumite practici incorecte, întrucât urmărim descurajarea acestora, în condiţiile în care câştigurile salariale au crescut semnificativ”, a subliniat Rîmbu.

El a adăugat că în funcţie de abaterile semnalate de pacienţi, de gravitatea şi repetitivitatea sesizărilor la adresa unor angajaţi ai spitalului  vor fi luate măsuri faţă de cei reclamaţi.

Rîmbu a mai spus că atât numărul de telefon, cât și procedura de utilizare vor fi făcute publice prin afişe ce vor fi amplasate la principalele intrări ale spitalului şi ale fiecărei secții.

Managerul SJU Suceava a arătat că alte măsuri ce vor fi implementate se referă la extinderea supravegherii video în întreg spitalul, cu respectarea prevederilor legale privind respectarea intimităţii, dar şi introducerea legitimaţiilor de serviciu sub forma unor cartele de acces pentru personalul angajat al unităţii în vederea realizării unui pontaj modern, care va oferi şi posibilitatea monitorizării cu mai multă acurateţe a punctualităţii şi a prezenţei la serviciu.

„Deocamdată, suntem în faza de pregătire a tehnicii. Sperăm ca sistemul să fie funcțional cât de curând”, a mai arătat Rîmbu.

(Liliana Bujdei)

 


Intră acum și în grupul de