Protecția Consumatorului Suceava a făcut peste 360 de controale în lunile mai și iunie în urma reclamațiilor consumatorilor, dar și a tematicilor pe categorii de produse, fiind aplicate amenzi de 140.000 de lei. Cele mai multe reclamații vizează companiile de telefonie

Comisarii suceveni pentru protecţia consumatorilor au aplicat în lunile mai şi iunie 46 de avertismente şi 76 de amenzi în valoare totală de aproximativ 140 000 de lei.

Comisarul şef adjunct din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava, Vasile Latiş, a precizat, vineri, într-un comunicat de presă că în cursul lunilor mai şi iunie, comisarii suceveni au efectuat 362 acţiuni de control pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor, dar şi în cadrul tematicilor naţionale şi locale de control pe categorii de produse.

El a spus că în urma acestor controale au fost aplicate 46 de avertismente şi 76 amenzi în valoare de 139 300 lei.

Latiş a precizat că în cele două luni s-au înregistrat 191 de reclamaţii, majoritatea vizând operatorii de telefonie mobilă.

Comisarul şef adjunct al CJPC Suceava a menţionat că 35 de controale au vizat respectarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor privind modul de comercializare şi etichetare a produselor de panificaţie şi  de morărit, verificări dispuse în cadrul tematicii desfăşurate la nivel naţional, în urma cărora au fost aplicate 6 avertismente şi 7 amenzi în valoare de 14 800 lei, printre deficienţele constatate numărându-se neetichetarea produselor aşa cum prevede legislaţia în vigoare, lipsa preţurilor sau lipsa etichetei nutriţionale.

Alte 71 de controale efectuate în perioada mai-iunie au vizat verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor alimentare şi nealimentare în mediul rural, acţiuni desfăşurate în cadrul tematicii de la nivel regional, iar comisarii suceveni pentru protecţia consumatorilor au aplicat 9 avertismente şi 13 amenzi în valoare de 20 100 lei, în timpul controalelor fiind depistate produse expirate, produse fără etichetă sau cu etichetă incorectă, lipsa preţurilor şi lipsa orarului de funcţionare.

Tot în cursul celor două luni au mai avut loc 26 de acţiuni de control ce au vizat respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor cosmetice, controale desfăşurate în cadrul tematicii de la nivel national, în urma cărora au fost aplicate 5 avertismente şi 7 amenzi în valoare de 12 400 de lei, fiind oprite de la comercializate produse în valoare de 322 de lei, iar printre deficienţele constatate se numără lipsa avertismentelor referitoare la folosirea acestor produse de către copii, fiind depistate şi produse expirate.

(Liliana Bujdei)