Intră acum și în grupul de
În aceste condiţii, dr. Ganea consideră că ministerul ar putea găsi soluţii de suplimentare a personalului la UPU, prin CAS şi DSP, obligând medicii de familie să dubleze gărzile la UPU.
Tot legat de activitatea la UPU, directorul medical a precizat că în ultima vreme a urmărit activitatea de acolo şi a constatat că nu toate prezentările au fost urgenţe reale, multe cazuri putând fi rezolvate la nivelul medicului de familie: „Continuă să se prezinte cazuri care ar trebui rezolvate de medicul de familie sau de ambulatoriul de specialitate, care ar trebui să fie activ în cursul dimineţii. Este o problemă care ar trebui rezolvată la alt nivel, la Direcţia de Sănătate Publică sau prin clauzele pe care Casa de Asigurări de Sănătate le-ar putea impune în contracte, ca aceste lucruri să intre în normalitate. În momentul de faţă, UPU este o policlinică a municipiului şi chiar pentru multe localităţi din judeţ. Dacă ar fi obligatoriu ca medicii de familie să facă măcar o gardă la UPU, atunci ar înţelege mai bine situaţia”.
Recent a fost implementat la UPU şi protocolul de triaj al cazurilor, fiind prelucrat cu personalul. Reamintim că pacienţii vor fi clasificaţi în funcţie de gravitatea cazului, pe 5 culori, cadrele medicale având precizat un timp anumit de intervenţie în funcţie de acestea.
Cazurile cele mai grave sunt catalogate cu cod roşu şi cod galben, ele impunând consultarea imediată a pacientului, respectiv în 10 minute de la prezentare.
“Populaţia trebuie să înţeleagă că triajul îl face un asistent medical, să nu se simtă lezat dacă nu-l face medicul. Asistenta care face triajul are nişte întrebări cheie şi ea hotărăşte nivelul de urgenţă”, a mai declarat dr. Ganea. La rândul său, dr. Tiberiu Brădăţan, purtătorul de cuvânt al spitalului şi medic urgentist, a ţinut să precizeze că pacienţii trebuie să dea dovadă de înţelegere, “să nu încerce să-şi dramatizeze situaţia” şi “să răspundă exact la întrebările asistentei de triaj”.