Gradul de satisfacție al pacienților Spitalului Județean Suceava este măsurat, rapid, cu automate cu butoane cu fețe zâmbitoare sau triste. Rîmbu: În centrul atenției noastre este pacientul și dorim să fie cât mai satisfăcut

Calitatea serviciilor și actului medical din Spitalul Județean de Urgență Suceva vor fi măsurate și cu un aparat specializat în stabilirea gradului de satisfacție al consumatorilor care are butoane cu fețe zâmbitoare sau triste.

Managerul SJU Suceava, Vasile Rîmbu, a spus că așa cum a anunțat deja, de la începutul lunii aprilie s-a pus în practică intenția de a instala în fiecare secție expres pad-uri care să măsoare gradul de satisfacție al pacienților.

El a spus că aceste aparate vor putea avea mai multe chestionare care să se refere la calitatea serviciilor medicale, la calitatea îngrijirilor, la cantitatea mesei servite, la calitatea comportamentului și că pot fi adăugate multe alte obiective de interes care să ducă la creșterea gradului de satisfacție al pacienților.

Rîmbu a explicat că acum, la externare, fiecare pacient completează un chestionar, dar că pot interveni diverși factori subiectivi și că pacientul iartă tot ce a fost până atunci, uită tot ce a fost și plecă cu gândul că trebuie să mai revină, lăsând să se înțeleagă că există riscul ca aceste răspunsuri nu fie sincere în totalitate.

„De aceea, suplimentar am introdus aceste expres-pad prin care pacienții pot apăsa o tastă care să arate gradul de satisfacție, iar în mod automat acest răspuns intră într-un sistem”, a spus Rîmbu.

El a menționat că în primele zile ale lunii aprilie s-a făcut o testare privind plățile informale către personalul din spital și că au răspuns 587 de persoane, din care 79 la sută au arătat că nu au oferit nimic, iar restul de 21 la sută au fost de 10 la sută în cazul medicilor, 5 la sută în cazul asistentelor, de câte trei la sută infirmierilor, îngrijitoarelor și brancardierilor și, respectiv, altor categorii de personal.

Vasile Rîmbu crede că și introducerea acelui sistem de anticorupție cu supravegherea circuitelor și ale activităților din spital și cu introducerea sistemului electronic de pontaj a avut efect.

„Ceva pozitiv s-a întâmplat”, a spus managerul SJU Suceava.

El a explicat că sunt datele pe fiecare secție, iar în aceste puncte se va acționa mai atent și se vor lua și măsuri administrative.

Râmbu a subliniat că întrebările nu vor viza doar plățile informale ci și mâncarea, curățenia, serviciile sau comportamentul.

Până acum SJU Suceava are 24 de astfel de aparate plasate în locuri vizibile și va mai închiria alte două, pentru fiecare aparat costul chiriei și mentenanței fiind de 4000 de lei pe an.

„Este un sistem introdus și îi vom vedea eficacitatea. În centrul atenției noastre este pacientul și dorim să fie cât mai satisfăcut”, a spus Rîmbu.

El a cerut ca și persoanele din afara spitalului, respectiv aparținătorii, să sprijine eforturile făcute de angajații din spital. (T.B.)

loading...