Colegiile „Petru Rareş” şi „Ştefan cel Mare” din Suceava iau caimacul la admiterea din acest an


Intră acum și în grupul de

Liceele sucevene cu specializarea Matematică-Informatică au avut cea mai mare căutare la admiterea din acest an. Cea mai mare medie de admitere din acest an este de 9,96 şi aparţine Ioanei Alesia Apetrei, absolventă a Şcolii cu clasele I-VIII nr. 3 din Suceava, elevă ce a optat pentru Colegiul Naţional „Petru Rareş”, specializarea Matematică-Informatică.

A doua medie de admitere este 9,95 şi aparţine Cristinei Ştefania Nesteriuc, absolventă a Şcolii cu clasele I-VIII nr. 6 din Suceava. Eleva a optat pentru Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava, specializarea Matematică-Informatică. 9,93 este a treia medie pe judeţ cu care s-a intrat la liceu şi aparţine unei absolvente a Şcolii cu clasele I-VIII nr. 3 din Suceava, Ruxandra Vaşcovici, elevă care a ales Colegiul Naţional „Petru Rareş”, specializarea Matematică-Informatică.

Colegiul Naţional „Nicu Gane” din Fălticeni o va avea ca elevă, din toamnă, pe Daniela Iacoboaea, care a intrat a patra pe judeţ la liceu, şi a optat tot pentru un profilul Matematică-Informatică.

Ministrul Ecaterina Andronescu a declarat joi că 52 % dintre elevii care s-au înscris pentru repartizarea computerizată la licee au optat pentru specializarea matematică-informatică ceea ce va influenţa stabilirea cifrei de şcolarizare pentru anul şcolar 2010-2011.

„Avem o statistică a opţiunilor exprimate care arată că 52 % dintre elevi au optat pentru specializărea matematică-informatică, 24 % pentru ştiinţele naturii, 15% pentru filologie şi 9% pentru ştiinţe socio-umane. Considerăm că acesta este un semnal de care vom ţine seama la admiterea din anul şcolar 2010-2011”, a declarat Ecaterina Andronescu.

Ministrul Educaţiei a mai adăugat că în zilele următoare vor fi adunate alte astfel de date care vor fi folosite pentru stabilirea cifrelor de şcolarizare pentru anii următori.
După ultima medie de admitere, în topul primelor 20 de specializări din ţară, se află preponderent clasele de matematică informatică, de obicei, cu predare bilingvă. Astfel pe primul loc se află Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti” din Craiova, unde la specializarea matematică-informatică cu predare bilingvă ultima medie de admitere a fost 9.85.

Următoarele în top sunt clasele de aceeaşi specializare la Colegiul Naţional „Sântul Sava” din Bucureşti unde ultima medie de admitere a fost 9,84, Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri” din Galaţi cu 9,74, Colegiul Naţional „Bogdan Petriceicu Haşdeu” din Buzău tot cu 9,74, Colegiul Naţional „I.L. Caragiale” din Ploieşti cu 9,72 şi Colegiul Naţional „Petru Rareş” din Suceava tot cu 9,72.

Din acest top, în care opţiunea principală a elevilor a fost spre clasele de matematică informatică, fac parte şi trei clase de ştiinţele naturii respectiv la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa, Colegiul Naţional „Petru Rareş” din Suceava şi Colegiul Naţional „Moise Nicoară” din Arad.

Absolvenţii claselor a opta din judeţul Suceava pot afla la ce liceu au intrat accesând pagina de Internet a Ministerului Educaţiei sau mergând direct pe link-ul: http://admitere.edu.ro/2009. Potrivit repartizării absolvenţilor de gimnaziu în clasa a IX-a, 7.078 de elevi din judeţ au intrat la liceu, deşi numărul candidaţilor depăşeşte cifra de 8.000, iar cel al locurilor în clasa a IX-a, curs de zi de 8.344 locuri, dar aproximativ o sută de candidaţi au rămas nerepartizaţi după prima etapă a admiterii, şi aceasta din cauză că, cel mai probabil, elevii nu au bifat un număr suficient de opţiuni pe fişa de înscriere, iar pentru a intra la specializările şi liceele pentru care au optat nu aveau medie corespunzătoare.

Peste 900 de locuri de admitere în clasa a IX-a au rămas libere după prima etapă a repartizării computerizate, acestea urmând să se ocupe în următoarele sesiuni de repartiţie pe care le va face Ministerul Educaţiei.
Deşi unii aveau medii mult mai mari decât cea a ultimului candidat admis la liceu, 94 de absolvenţi de şcoală gimnazială nu au fost repartizaţi în clasa a noua. În această situaţie se află elevi cu medii chiar peste şapte.


Intră acum și în grupul de