ISJ Suceava, printre cele sase inspectorate scolare partenere intr-un proiect privind multiculturalitatea

IŞJ Suceava derulează, până la finele lunii iulie 2011, în parteneriat cu inspectoratele şcolare din judeţele: Braşov, Iaşi, Ilfov, Maramureş, Mureş proiectul „Împreună pentru o comunitate bazată pe participare, respect reciproc şi sprijin”, coordonat de Organizaţia „Salvaţi copiii”. Potrivit şefului IŞJ Suceava, Petru Carcalete, scopul proiectului îl reprezintă creşterea participării copiilor şi adolescenţilor la viaţa şcolii şi a comunităţii, stimularea exprimării dreptului la opinie al elevilor şi al Consiliilor elevilor şi, în general, educaţia civică şi multiculturală în şcoli generale şi licee.

Echipa de implementare a proiectului este formată din 3 cadre didactice şi câte un reprezentant al autorităţilor locale din 9 unităţi şcolare din judeţ: Şcoala „Bogdan Vodă” Rădăuţi, Şcoala „Dimitrie Gusti” Fundu Moldovei, SAM Dorneşti, Şcoala Vatra Moldoviţei, Şcoala „Petru Muşat” Siret, SAM Păltinoasa, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, Colegiul Naţional „Nicu Gane” Fălticeni, Colegiul Tehnic „Al. cel Bun” Gura Humorului.

În cadrul proiectului vor fi derulate activităţi precum: scurte cursuri de pregătire a cadrelor didactice şi a reprezentanţilor autorităţilor locale pentru cunoaşterea proiectului; pregătirea elevilor din şcoli pentru participarea la proiect, inclusiv întâlniri cu Consiliile elevilor ;derularea unor activităţi de educaţie multiculturală în şcolile din proiect şi organizarea de concursuri pe tema multiculturalităţii; prima etapă de scriere de proiecte de către elevi (februarie – mai 2010) – va fi selecţionat şi implementat un singur proiect dintr-o unitate de învăţământ; prima etapă de implementare a proiectelor elevilor (august 2010 – februarie 2011); a doua etapă de scriere de proiecte de către elevi (februarie-aprilie 2011) – elevii vor fi stimulaţi să identifice singuri finanţarea pentru proiecte; a doua etapă de implementare a proiectelor (mai-iulie 2011).

Participarea copiilor presupune atât exprimarea opiniilor lor, implicarea acestora în procesul decizional, iniţierea şi derularea de acţiuni care să transforme în „mai bine” mediul în care ei se dezvoltă, cât şi buna informare a copiilor.