Zilele Colegiului “Alexandru cel Bun” au fost marcate de elevii humoreni printr-o serie de actiuni inedite


Intră acum și în grupul de

Elevii Colegiului “Alexandru cel Bun” din Gura Humorului au marcat în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2012, “Zilele Colegiului”, informează într-un comunicat de presă, prof. Brînduşa Luminiţa Cîmpan.

Potrivit acesteia, seria activităţilor a început cu o excursie organizată cu elevii pe Valea Prahovei: Braşov, Cetatea Râşnov, peştera Valea Cetăţii, Castelul Bran, Sfinxul şi Babele, Castelul Peleş şi nu în ultimul rând o vreme superbă, păduri eterne şi încărcate de culoare.

“Elevii s-au bucurat de soare, de peisaje, de cultură, de informaţii, iar efortul fizic a fost finalizat mereu prin atingerea unui alt obiectiv din variata paletă de vestigii ale României. Pentru a încheia sferic, vineri, 2 noiembrie, s-a organizat o excursie pentru cadrele didactice, la Iaşi, un oraş care la final de toamnă se supune dominaţiei crizantemelor. Imposibil de redat în cuvinte imaginile din Grădina Botanică, aleile şi serele amenajate pentru a deschide privitorilor un univers variat de specii, culori şi aranjamente din crizanteme. Un moment de reculegere la Mitropolie şi o plimbare prin grădinile Palas-ului, un oraş în inima oraşului, au oferit linişte, relaxare şi poezie tuturor celor plecaţi spre Iaşi”, relatează Luminiţa Cîmpan.

Potrivit acesteia, în cadrul activităţilor dedicate “Zilelor Colegiului”, elevii au avut posibilitatea să vizioneze filmul “Memoria apei”, moment realizat de profesorii de chimie şi de fizică. Filmul şi-a propus sensibilizarea elevilor în ceea ce priveşte existenţa complexă a acestei surse şi a dorit să atragă atenţia în legătură cu poluarea şi cu posibilitatea de a o evita. Memoria apei, preluarea stărilor sufleteşti, forţa acesteia care poate susţine şi poate distruge, reacţia apei la muzică au constituit aspecte despre care unii au aflat pentru prima dată.

Elevii clasei a X-a N, specializarea Tehnician designer vestimentar, au organizat o paradă a modei, elevii clasei a XII-a P, aceeaşi specializare, au organizat o expoziţie de genţi confecţionate de ei din diferite materiale, iar elevii din clasa a X-a profesională au încântat colegii cu o expoziţie de prăjituri cu vânzare.

Catedra de limba franceză a invitat elevii la o vizionare de film, „Les Choristes”, urmată de discuţii despre mesaj, tematică şi personaje.

În document se mai arată că, în cadrul catedrei de ştiinţe sociale a avut loc un meci demonstrativ de debate în format World Schools realizat de membrii Clubului de debate de la colegiu. Moţiunea dezbătută a fost „Asigurarea pazei instituţiilor de învăţământ de către firme particulare de protecţie este justificată”, iar echipa câştigătoare a fost cea care a afirmat moţiunea. O a doua activitate a fost diseminarea Programului internaţional Teaching democracy – Advanced Betzavta Training Course desfăşurat în cadrul proiectului “Tineret în acţiune”, la care au participat profesorii Ana-Maria Rusu şi Daniel Rusu, în perioada 7-14 octombrie 2012, în Krzyzowa (Polonia) şi care a constat într-un atelier de lucru specific metodei Betzavta, la care au participat 15 profesori de la Colegiul “Alexandru cel Bun” care au răspuns invitaţiei.

În cadrul „Atelierului de lectură şi scriere”, organizat de profesoarele de limba română Ortenzia Gotcu şi Andreea Babor pentru elevii de gimnaziu, elevii şi-au exprimat propriile opinii cu privire la textul dat fie în scris, fie prin desene ingenioase. Textul lecturat a fost “Poveste cu un gând strănutat”, de Laura Grunberg. Finalul deschis al cărţii le-a dat elevilor posibilitatea de a-şi alege propriul final pentru această carte (final amuzant/ final grav, serios/ final în versuri), creativitatea şi ingeniozitatea acestora fiind exploatată la maxim. Un alt “Atelier de lectură” a fost propus la nivel liceal de profesoara Ştefania Cecilia Miron Popescu.

Acesta şi-a propus stimularea apetitului elevilor de a citi, prin propunerea unor texte literare şi nonliterare de valoare incontestabilă, dar şi experimentarea unor diferite tipuri de lectură cu scopul de a-i ajuta pe elevi să aleagă lectura cea mai potrivită şi cea mai eficientă pentru ei. “După ce elevii s-au documentat despre rolul, etapele si tipurile de lectură, fiecare grupă a primit fişe de lectură cuprinzând fragmente de text literar şi nonliterar, selectate din următoarele opere: << Jurnalul fericirii >> , de N. Steinhardt şi << Toate frumusetile lumii >> , de J. Seinfert, la cele două grupe de clasa a X-a, şi << Pagini bizarre >> , de Urmuz şi << Elogiu mamei vitrege >> , de Mario Vargas Llosa la cele două clase de a IX-a. Li s-a cerut să realizeze individual lectura liniară, rapidă, integrală a textului. Atelierele de lectură şi-au propus să cultive lectura de plăcere, dar şi să dezvolte creativitatea şi expresivitatea limbajului scris”, precizează Cîmpan.

Conform sursei, pentru a comemora 555 de ani de la urcarea pe tron a lui Ştefan cel Mare, catedra de istorie a implicat elevii din clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a într-un concurs pe echipaje care a evocat prin întrebări şi răspunsuri figura voievodului.

Profesorul Elena Manuela David, inspector pentru minorităţi, împreună cu profesor dr. Constantin Tiron, Inspector limbi moderne, au sosit joi la Colegiul „Alexandru cel Bun2 pentru a face o informare despre proiectul cu titlul „Evoluţia istorică a comunităţii poloneze pe teritoriul judeţului Suceava”. Trei elevi de la C.N. „Petru Rareş”, direct implicaţi în proiect, împreună cu elevii de la clasele cu predare parţială în limba polonă, au vizionat două filme realizate de prof. George Checheriţă şi au adus la cunoştinţa celor prezenţi obiectivele proiectului iniţiat de elevi de la clasa cu predare bilingvă – franceză, de la C.N. „Petru Rareş”. Constantin Tiron a subliniat faptul că „orice limbă este un mijloc de promovare a culturii şi civilizaţiei unui popor, deci etnia polonă poate fi cunoscută şi prin intermediul limbii franceze”.

Chiar dacă nu reprezintă o sărbătoare românească, elevii au marcat sărbătoarea de Halloween prin diverse activităţi. Concursuri de măşti şi dovleci, poveşti cu fantome, prezentarea simbolurilor, a semnificaţiei şi a originii acestei sărbători. Costumele speciale purtate de elevi, atmosfera creată şi implicarea acestora în a da culoare momentului a demonstrat încă o dată că elevii Colegiului “Alexandru cel Bun” ştiu să se bucure şi să profite de cunoştinţele de limba engleză, şi să sărbătorească sfârşitul lui octombrie împreună, indiferent de specializarea clasei, alături de profesorii de limba engleză.

“Spectacolul concurs << Vintage Ball Night >> a reprezentat câteva ore de eleganţă, bun gust şi atmosferă vintage. Toţi cei implicaţi, elevi din clasele a XII-a şi a IX-a, au ales Miss şi Mister Boboc, au dansat pe diverse acorduri şi s-au întrecut în a oferi bună dispoziţie, savoare şi distincţie unui public la fel de elegant şi implicat. Concertul Laviniei a ridicat sala în picioare şi a antrenat lumea. Spectacolul a însemnat multă muncă, dăruire şi un produs final excelent.

Într-un décor de toamnă care se pare că nu vrea să ne părăsească, << Colegiul Alexandru cel Bun >> a avut o săptămână plină, specială, din care toţi au avut de câştigat”, se mai arată în comunicatul de presă.


Intră acum și în grupul de