Parlamentarii PNL de Suceava depun amendamente la buget pentru finalizarea șoselei de centură a Sucevei, începerea centurii Rădăuți și a drumului expres Siret-Pașcani


Intră acum și în grupul de

Parlamentarii PNL de Suceava au formulat amendamente la Legea bugetului de stat pentru anul 2017 pentru lucrări importante de infrastructură rutieră, a declarat președintele PNL și al CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

El a spus că un amendament susținut de toți parlamentarii PNL de Suceava, respectiv senatorul  Daniel-Constantin Cadariu și deputații Ioan Bălan, Angelica Fădor, Bogdan Gheorghiu și Dumitru Mihalescul, se  prevede suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor pentru compania de drumuri, CNAIR, cu suma de 27 de milioane de lei până la acoperirea întregii valori rămase de finanțat – 63 de milioane de lei, pentru varianta de ocolire Suceava, pentru a asigura finalizarea în anul 2017 a acestui obiectiv.

În motivarea amendamentului se arată că termenul de finalizare al șoselei de centură a municipiului Suceava, comunicat de Ministerul Transporturilor prin Adresa nr. 32684 din 20.12.2016, este septembrie 2017, iar lucrările la acest obiectiv au demarat în anul 2008, iar până în anul 2012 au fost realizate peste 80% din acestea. Din discuția cu specialiștii, ar mai fi de lucrat circa 3 luni efectiv, pentru finalizarea execuției lucrărilor.

Lucrările executate nu au fost conservate, observându-se la această dată degradări importante la elementele constructive ale podurilor, terasamentelor şi sistemului de drenaj, ceea ce va genera cheltuieli suplimentare pentru refacerea acestora, iar prelungirea termenului de execuție va conduce la accentuarea degradărilor menționate.

Pentru locuitorii municipiului Suceava şi o bună parte din zona de est a județului, traficul zilnic este extrem de dificil, traversarea municipiului Suceava la ore de vârf, însemnând peste două ore. Suceava este un județ de graniță, iar punctul de trecere al frontierei cu Ucraina generează un trafic greu, de tranzit, produce  numeroase ambuteiaje şi blocaje în trafic precum şi creșterea numărului de accidente rutiere în municipiul Suceava, susțin semnatarii amendamentului care menționează că acest proiect a fost inclus în POST 2007-2013 și în POIM 2014-2020.

Totodată, cei cinci parlamentari liberali cer și suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor/CNAIR cu suma de 50 de milioane de lei pentru Centura municipiului Rădăuți.

Flutur a explicat că în proiectul de Buget nu se prevăd sume pentru anul 2017, iar devierea traficului greu care tranzitează județul prin zona municipiului Rădăuți este absolut necesară.

Datele privind derularea lucrărilor indică o durată de realizare contractată de 36 de luni, data de începere fiind stabilită în anul 2012, a mai spus președintele CJ Suceava.

El a arătat că Guvernul României a alocat fonduri pentru întocmirea documentației topo-cadastrale şi pentru finalizarea exproprierilor astfel încât acum sunt necesare fonduri pentru începerea efectivă a construcției, cu recuperarea întârzierilor.

Totodată, președintele PNL Suceava a spus că parlamentarii liberali au formulat un amendament pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor/CNAIR cu suma de 50 de milioane de lei pentru întocmire documentație si demarare execuție lucrări la tronsonul Siret – Suceava –Pașcani, al Drumului Expres Siret-Suceava-Pașcani-Bacău-Buzău-Ploiești, cu legătura la București.

Flutur a explicat că traficul zilnic pe Drumul European E85 București-Bacău-Suceava-Vama Siret, este un adevărat coșmar pe sectorul Drăgușeni-Suceava-Vama Siret, mai ales că Suceava fiind un județ de graniță, iar punctul de trecere al frontierei cu Ucraina generează un trafic greu, de tranzit, care produce  foarte multe  ambuteiaje în trafic și determinând numeroase accidente rutiere.

El a spus că parlamentarii vor susține acest amendament și pentru că Suceava este un județ turistic, cu mare aglomerare de mijloace de transport pe tot parcursul anului, iar întârzierea realizării unui drum rapid care să preia traficul de pe E85 aduce mari prejudicii economice întregii zone, afectând participanții la trafic, precum și localitățile traversate de E85.

Situația este critică și prin faptul că Drumul European E85 are partea carosabilă cu lățimea de 8 m, cu doar o singură bandă de circulație pe sens, în timp ce din București până la Roman, circulația se desfășoară pe același drum european, reabilitat, cu două benzi de circulație pe sens.

Practic, în județul Suceava traficul se desfășoară pe o infrastructură rutieră specifică anilor ’70, a menționat Gheorghe Flutur.(Alin Dima)


Intră acum și în grupul de