Asociația Pro Infrastructura cere ajustarea de urgență a proiectului centurii rutiere a municipiului Suceava astfel încât să protejeze șoferii de riscul coliziunii frontale cu „Zidul Morții”: Normativele care permit construirea unor veritabile ziduri ale morții pot fi legale, dar sunt criminale


Intră acum și în grupul de

Asociația Pro Infrastructura a solicitat responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să ajusteze de urgență proiectul variantei de ocolire a municipiului Suceava  Suceava ca să protejeze șoferii de riscul coliziunii frontale cu peretele sensului giratoriu supranumit „Zidul Morții”

Potrivit sursei citate, centura care supratraversează DN17 este susținută chiar de „insula” giratoriului, nu de pilele unui pasaj, așa cum ar fi fost normal și că s-a executat un cilindru cu diametrul de 80 de metri și înălțimea de 5 m, cu două segmente de drum care duc drept în zid.

Proiectantul a vrut să micșoreze costurile cu structurile de beton și CNAIR a aprobat „soluția”, însă economia s-a risipit după ce pe 16 martie a cincea victimă a fost sacrificată pe acest altar al incompetenței și nesiguranței rutiere, mai arată Pro Infrastructura.

„Ce se poate face ușor și fără mari bătăi de cap? Reconfigurarea unghiului bretelelor de intrare (vezi desenul), instalarea de parapete în stânga vehiculelor, marcaje reflectorizante de avertizare, atât orizontale cât și verticale, catadioptri și asigurarea unei iluminări optime a zonei”, susține asociația.

Pro Infrastructura subliniază că este grav că nu se vorbește de un caz izolat, singular, ci că există o problemă de sistem.

„Auditul de siguranță rutieră ar trebui făcut de specialiști în ergonomie și psihologie la volan, care înțeleg cum percep șoferii drumul în diferite condiții (ziua, noaptea, vreme nefavorabilă), cum gândesc și cum reacționează ei în funcție de numeroși factori. Este nevoie de implicarea acestor experți încă din etapele de pregătire (studii de fezabilitate), iar opinia lor ar trebui să fie literă de lege la fazele de proiect tehnic și detalii de execuție”, susține asociația.

Totodată se menționează că în plus, este obligatoriu ca normativele rutiere învechite să fie revizuite cu o abordare centrată pe șofer, nu pe profitul antreprenorilor sau pe ușurința în aprobare a funcționarilor blazați din CNAIR pentru că normativele care permit construirea unor veritabile ziduri ale morții pot fi legale, dar sunt criminale.(N.B.)


Intră acum și în grupul de